Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
I. | Intelektuālais īpašums | 4 |
Kādēļ ir nepieciešamas autortiesības | 5 | |
Autortiesību veidi | 7 | |
II. | Raidorganizāciju tiesības | 8 |
Muzikāls darbs,fonogrammas un audiovizuāli darbi | 9 | |
Mūzikas izplatīšana | 10 | |
Pirātisms un plaģiātisms | 12 | |
III. | Autortiesību pārraudzība Latvijā | 13 |
AKKA-LAA un LaIPA darbība | 13 | |
Autoratlīdzības apjoms | 14 | |
IV. | Tiesu prakse Latvijā | 15 |
Secinājumi | 17 | |
Izmantotā literatūra | 18 |
Secinājumi
Esmu izpratusi, kas īsti autortiesības, kā tās attiecas uz mūziku un kas ir raidorganizācijas. Tomēr var manīt, ka Autortiesību likums nav īsti pilnīgs un ar to vēl būtu jāstrādā. Par ļoti labu piemēru šķiet varētu ņemt to pašu AKKA-LAA un likuma nepilnību, ka nav noteikt autoratlīdzības aprēķināšanassistēma.
Protams, jāņem arī vērā, cik grūti ir izkontrolēt masu saziņas līdzekļus to straujās attīstības dēļ un ir jārēķinās ar ļoti lielām plaģiātisma un pirātisma iespējām. Manuprat, likumam vajadzetu būt elastīgam un jāspēj piemēroties straujajai attīstībai, lai kaut cik spētu to regulēt un lai likums nebūtu viegli apejams. Tas attiecas arī uz internetu – vajadzētu dziļi izpētīt tā darbības un, iespējams, varētu rast veidus, kā darbu autori varētu arī tajā vidē saņemt atalgojumu par savu darbu. Dažu mājaslapu izveide, kur var nopirkt mūzikas ierakstus noteikti nav vienīgais risinājums.
…