Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.01.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Motoru būves attīstība', 1.
  • Konspekts 'Motoru būves attīstība', 2.
  • Konspekts 'Motoru būves attīstība', 3.
  • Konspekts 'Motoru būves attīstība', 4.
  • Konspekts 'Motoru būves attīstība', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Buru kuģi – Gadsimtiem ilgi braukāšana pa jūru jūrām bija daudzu vīriešu ( un reizēm arī sieviešu ) dzīves veids. Kādam vienmēr bija jāberž klāji, jānostiprina rāja, jāstāv sardzē, jāvervē un jāsatin buras. Un vienmēr apkārt bija tikai jūra, kurā ik pa brīdim varēja sacelties draudīga vētra.
Kad 18.gs. radīja tvaika dzinēju, izgudrotāji un inženieri sāka eksperimentus, lai izmantotu to kuģu darbināšanai. Pirmais lielais izgudrojums bija dzenrati. Šiem milzīgajiem ratiem griežoties, to plakanās dzenlāpstas iegrima ūdenī un dzina kuģi uz priekšu. Tvaikoņi ar dzenratiem bija labi vadāmi, un jau drīz tie ceļoja pa visu pasauli. Tomēr sevišķi piemēroti tie bija upju un ezeru seklajos ūdeņos. Visslavenāki bija Misisipi krāšņie tvaikoņi ar dzenratiem. Interesanti, ja tie vēl joprojām sparīgi strādā. Pasaules lielākais upju kuģis ir – „Mississippy Queen”. Tomēr jūra kuģiem pēc neilga rata dzenratus aizstāja dzenskrūve. …

Atlants