Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 01.06.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Tirgus mehānisms', 1.
  • Referāts 'Tirgus mehānisms', 2.
  • Referāts 'Tirgus mehānisms', 3.
  • Referāts 'Tirgus mehānisms', 4.
  • Referāts 'Tirgus mehānisms', 5.
  • Referāts 'Tirgus mehānisms', 6.
  • Referāts 'Tirgus mehānisms', 7.
  • Referāts 'Tirgus mehānisms', 8.
  • Referāts 'Tirgus mehānisms', 9.
  • Referāts 'Tirgus mehānisms', 10.
  • Referāts 'Tirgus mehānisms', 11.
  • Referāts 'Tirgus mehānisms', 12.
  • Referāts 'Tirgus mehānisms', 13.
  • Referāts 'Tirgus mehānisms', 14.
  • Referāts 'Tirgus mehānisms', 15.
  • Referāts 'Tirgus mehānisms', 16.
  • Referāts 'Tirgus mehānisms', 17.
  • Referāts 'Tirgus mehānisms', 18.
  • Referāts 'Tirgus mehānisms', 19.
  • Referāts 'Tirgus mehānisms', 20.
  • Referāts 'Tirgus mehānisms', 21.
Darba fragmentsAizvērt

1.Tirgus mehānisms
1.1.Tirgus
Pieprasījuma un piedāvājuma analīze dod iespēju izprast daudzu ekonomisko procesu norisi: kā sociālie, politiskie un ekonomiskie faktori ietekmē tirgus cenas, kā valdības lēmumi, nodokļi un subsīdijas, muitas tarifi un kvotas ietekmē ražotāju un patērētāju rīcību u.tml.
Pētot pieprasījuma un piedāvājuma mijiedarbību, izzinām tirgus mehānisma darbību un to, kādā veidā šis mehānisms nosaka (regulē) ražošanas apjomu un cenas.
Visus ekonomiskos subjektus (uzņēmumus, mājsaimniecības, valdību) atkarībā no to funkcijām var iedalīt divās grupās – pircējos un pārdevējos.
Pircēji ir mājsaimniecības, kas pērk preces un pakalpojumus, kā arī uzņēmumi, kas pērk darbaspēku, kapitālu, izejvielas u.tml., lai ražotu šīs preces un pakalpojumus.
Pārdevēji ir uzņēmumi, kas pārdod šīs preces un pakalpojumus, darbinieki, kas pārdod savu darbaspēku, kā arī ražošanas resursu (faktoru) īpašnieki, kas pārdod vai izīrē tos.
Pircēju un pārdevēju mijiedarbība veido tirgu.
Tirgus ir pircēju un pārdevēju kopums, kuru mijiedarbības rezultātā notiek preču un pakalpojumu maiņa (pirkšana un pārdošana).
Tirgu varam definēt kā institūciju kopumu jeb mehānismu, kas saved kopā atsevišķus preču vai pakalpojumu pircējus un pārdevējus. Mūsdienu ekonomikā ir daudzi dažādu veidu tirgi: veikals, izsole, birža u.c.
1.2.Pieprasījums
Ja vēlaties pirkt jaunu televizoru, bet nevarat to atļauties, tad ekonomisti jūsu izjūtas aprakstīs nevis kā pieprasījumu, bet tikai kā vēlēšanos.
Ekonomisti pieprasījumu izskaidro, izmantojot noteiktus modeļus. Līknes veidā pieprasījums parāda sakarību starp cenām un konkrētās preces un pakalpojumu daudzumu, ko varētu nopirkt, pastāvot noteiktām cenām. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants