Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 15.02.2001.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 17 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Konkurences analīze jaunu automobiļu tirgū Latvijā', 1.
  • Referāts 'Konkurences analīze jaunu automobiļu tirgū Latvijā', 2.
  • Referāts 'Konkurences analīze jaunu automobiļu tirgū Latvijā', 3.
  • Referāts 'Konkurences analīze jaunu automobiļu tirgū Latvijā', 4.
  • Referāts 'Konkurences analīze jaunu automobiļu tirgū Latvijā', 5.
  • Referāts 'Konkurences analīze jaunu automobiļu tirgū Latvijā', 6.
  • Referāts 'Konkurences analīze jaunu automobiļu tirgū Latvijā', 7.
  • Referāts 'Konkurences analīze jaunu automobiļu tirgū Latvijā', 8.
  • Referāts 'Konkurences analīze jaunu automobiļu tirgū Latvijā', 9.
  • Referāts 'Konkurences analīze jaunu automobiļu tirgū Latvijā', 10.
  • Referāts 'Konkurences analīze jaunu automobiļu tirgū Latvijā', 11.
  • Referāts 'Konkurences analīze jaunu automobiļu tirgū Latvijā', 12.
  • Referāts 'Konkurences analīze jaunu automobiļu tirgū Latvijā', 13.
  • Referāts 'Konkurences analīze jaunu automobiļu tirgū Latvijā', 14.
  • Referāts 'Konkurences analīze jaunu automobiļu tirgū Latvijā', 15.
  • Referāts 'Konkurences analīze jaunu automobiļu tirgū Latvijā', 16.
  • Referāts 'Konkurences analīze jaunu automobiļu tirgū Latvijā', 17.
  • Referāts 'Konkurences analīze jaunu automobiļu tirgū Latvijā', 18.
  • Referāts 'Konkurences analīze jaunu automobiļu tirgū Latvijā', 19.
  • Referāts 'Konkurences analīze jaunu automobiļu tirgū Latvijā', 20.
  • Referāts 'Konkurences analīze jaunu automobiļu tirgū Latvijā', 21.
  • Referāts 'Konkurences analīze jaunu automobiļu tirgū Latvijā', 22.
  • Referāts 'Konkurences analīze jaunu automobiļu tirgū Latvijā', 23.
  • Referāts 'Konkurences analīze jaunu automobiļu tirgū Latvijā', 24.
  • Referāts 'Konkurences analīze jaunu automobiļu tirgū Latvijā', 25.
  • Referāts 'Konkurences analīze jaunu automobiļu tirgū Latvijā', 26.
  • Referāts 'Konkurences analīze jaunu automobiļu tirgū Latvijā', 27.
  • Referāts 'Konkurences analīze jaunu automobiļu tirgū Latvijā', 28.
  • Referāts 'Konkurences analīze jaunu automobiļu tirgū Latvijā', 29.
  • Referāts 'Konkurences analīze jaunu automobiļu tirgū Latvijā', 30.
  • Referāts 'Konkurences analīze jaunu automobiļu tirgū Latvijā', 31.
  • Referāts 'Konkurences analīze jaunu automobiļu tirgū Latvijā', 32.
  • Referāts 'Konkurences analīze jaunu automobiļu tirgū Latvijā', 33.
  • Referāts 'Konkurences analīze jaunu automobiļu tirgū Latvijā', 34.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Konkurence un tās veidi    5
1.1.  Pilnīgā konkurence    7
1.2.  Monopolistiskā konkurence    8
1.3.  Oligopols    8
1.4.  Monopols    9
2.  Konkurence automobiļu tirgū    11
2.1.  Firmu skaits nozarē un galvenie konkurenti    11
2.2.  Sortiments    13
2.3.  Ģeogrāfiskais sadalījums    15
2.4.  Tirgus segmentēšanās    15
2.5.  Sadales kanāli    17
2.6.  Spēja ietekmēt cenu līmeni    18
2.7.  Produkta diferencētības pakāpe    18
2.8.  Ārpuscenas konkurence    21
2.9.  Spēja iekļūt nozarē    23
3.  Valsts un citu organizāciju regulējoša loma    26
  Secinājumi un priekšlikumi    29
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    32
Darba fragmentsAizvērt

Konkurence un tās veidi

Konkurence ir ekonomiska sacensība, sarežģīts ekonomiskās uzvedības mehānisms starp diviem vai vairākiem tirgus dalībniekiem, kas sacenšas viena veida vai aizstājamu precu ražošanā vai realizācijā. Tā ir atsevišķu uzņēmumu cīņa par pircēju tirgū, par noteicošo lomu tirgū vai arī kādu noteiktu tirgus daļu. Konkurenci var raksturot kā vienu no galvenajiem motīviem tirgus saimniecībā. Tā saistās ar ekonomisko piespiešanu, kas liek uzņēmumam cīnīties par visaugstāko efektivitāti, lai spētu izdzīvot un veiksmīgi attīstīties. Konkurence ir tirgus neatņemama sastāvdaļa, uzņēmumu ekonomiskās rīcības motivācijas nozīmīgs elements.
Detalizēta katras konkrētas nozares, tās attīstību ietekmējošo faktoru un īpatnību analīze liecina par to, ka konkrēto tirgus situāciju ir ļoti daudz. Viena galējība ir viens ražotājs vai realizētājs nozarē, bet cita – tūkstošiem firmu. Starp šīm galējībā atrodas neskaitāmi tirgus struktūras varianti. To uzskatāmi parāda attēls 1.1.

Autora komentārsAtvērt
Atlants