-
Dzintars
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Dzintars | 4 |
2. | Dzintara izcelsme | 4 |
3. | Dzintara sastāvs | 5 |
4. | Lielākās dzintara ieguves vietas | 5 |
5. | Dzintara izmantošanas veidi | 6 |
6. | Dzintara izmantošana pēc ilgtspējīgas attīstības principiem | 7 |
7. | Jauni dzintara izmantošanas veidi | 8 |
Secinājumi | 10 | |
Priekšlikumi | 11 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 12 |
Secinājumi
1. Dzintars ir reti sastopams resurss, kuram ir sena veidošanās un izmantošanas vēsture.
2. Dzintara krājumi pasaulē un Latvijā nav nosakāmi, jo ir grūti noteikt, kur tas atrodas un, cik lielā daudzumā.
3. Dzintara izmantošana juvelierizstrādājumiem un suvenīriem ir viens no visefektīvākajiem dzintara izmantošanas veidiem, jo tas savā ziņā nodrošina dzintara ilgtspējīgu attīstību.
4. Dzintara izmantošana rūpniecībā (krāsu, laku u.c. ražošanā), ir neefektīvs dzintara izmantošanas veids, jo nenodrošina dzintara izmantošanas iespējas nākamajām paaudzēm.
5. Dzintaram ir daudz labu fizikālo un ķīmisko īpašību, kuras nodrošina dzintara izmantošanas iespējas dažādās nozarēs un paaugstina dzintara vērtību.
6. Dzintars, līdzīgi kā zelts un sudrabs saglabāsies nākamajām paaudzēm, jo tas pēc apstrādes ir paliekoša vērtība atšķirībā no naftas vai dabasgāzes.
7. Dzintars jau izsenis ir bijis “Baltijas dārgakmens”, ko iecienījuši ne tikai vietējie, bet arī Senās Romas, Ēģiptes, Bizantijas iedzīvotāji, tādēļ dzintaram ir ļoti sena pielietošanas un apstrādes vēsture.
8. Dzintara izmantošanai ir atrasti visdažādākie pielietojuma veidi- juvelierizstrādājumi, bižutērija, suvenīri, ķīmiskā apstrāde, elektrotehnika, bet ne visi no šiem pielietojuma veidiem ir atbilstoši ilgtspējīgas attīstības principiem vai ekonomiski pamatoti.
…
Kursa darba „Rūpniecības izejvielas” galvenais mērķis ir spēt izprast dabas resursu nozīmi mūsu dzīvē, to pielietojuma plašās iespējas, kā arī spēt analizēt šo resursu pietiekamību vadoties pēc ilgtspējīgas attīstības principiem. Kursa darba uzdevums ir izvēlēties kādu no dabas resursiem, veikt tā zinātnisko izpēti literatūrā, apzināt tā rūpniecisko pielietojumu, analizēt problēmas, kas saistītas ar šo resursu (izejvielu). Kursa darba ietvaros, pēc izejvielas izpētes, jāprot izdarīt secinājumus un sniegt priekšlikumus par attiecīgās izejvielas izmantošanas iespējām. Savu kursa darbu izvēlējos rakstīt par dzintaru, jo tas ir Latvijas un Baltijas jūras reģiona „dārgakmens” un tas nav tik bieži sastopams, kā, piemēram, māls vai smilts. Savu izvēli pamatoju ar to, ka dzintars ir tas resurss, kurš netiek tik plaši pielietots, kā tas būtu iespējams, tādēļ vēlos veikt analīzi par šo resursu un rast tam jaunus, inovatīvus pielietojumus.
Atsevišķas atsauces nekvalitatīvas.