Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 28.05.2020.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Ievads kvalitātes vadībā. Kvalitātes attīstības vēsture un kvalitātes vadības pa', 1.
  • Konspekts 'Ievads kvalitātes vadībā. Kvalitātes attīstības vēsture un kvalitātes vadības pa', 2.
  • Konspekts 'Ievads kvalitātes vadībā. Kvalitātes attīstības vēsture un kvalitātes vadības pa', 3.
  • Konspekts 'Ievads kvalitātes vadībā. Kvalitātes attīstības vēsture un kvalitātes vadības pa', 4.
  • Konspekts 'Ievads kvalitātes vadībā. Kvalitātes attīstības vēsture un kvalitātes vadības pa', 5.
  • Konspekts 'Ievads kvalitātes vadībā. Kvalitātes attīstības vēsture un kvalitātes vadības pa', 6.
  • Konspekts 'Ievads kvalitātes vadībā. Kvalitātes attīstības vēsture un kvalitātes vadības pa', 7.
Darba fragmentsAizvērt

5. Kādas ir W.E. Deminga un J. Jurāna teoriju līdzības un atšķirības?
Līdzības:
Abām teorijām ir vairākas stadijas, kas balstās uz mērķu izvirzīšanu. Abas teorijas izsaka to, ka kvalitāte ir nebeidzams process un klientu prasība ir kā augsti standarti, kuri tiks ņemti vērā. Abām teorijām ir svarīga pilnveides nepieciešamība, darbinieku izglītošanas iespējas (apmācības, kursi) un vadības iesaiste kopējos procesos.
Atšķirības:
W.E. Deming teorija ir balstīta uz statistisko procesu kontroli taču J.Juran teorija vairāk uz menedžmenta kvalitāti.
Manuprāt, J. Juran teorija ir vairāk saistība ar starta uzņēmumiem, jo uzlabošanas process tiek veikts jau ražošanas laikā, kā tas arī notiek realitātē jauniem uzņēmumiem, salīdzinājumā ar W.E. Deming teoriju, kurā jau viss tiek izdarīts pakāpeniski. W.E. Deming teorija realitātē ir ilgāks process nekā J.Juran teorija, jo darbs tiek veikts pakāpeniski, taču J.Juran teorijā kontroli un pilnveidi var veikt paralēli.

Autora komentārsAtvērt
Atlants