• Izglītība kā pakalpojums. Pasūtītāji, pieprasījums un piedāvājums. Vadītāja darbība izglītības iestādes organizēšanā, orientējoties uz klientu

     

    Referāts3 Pedagoģija

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 28.05.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Izglītība kā pakalpojums. Pasūtītāji, pieprasījums un piedāvājums. Vadītāja darb', 1.
  • Referāts 'Izglītība kā pakalpojums. Pasūtītāji, pieprasījums un piedāvājums. Vadītāja darb', 2.
  • Referāts 'Izglītība kā pakalpojums. Pasūtītāji, pieprasījums un piedāvājums. Vadītāja darb', 3.
  • Referāts 'Izglītība kā pakalpojums. Pasūtītāji, pieprasījums un piedāvājums. Vadītāja darb', 4.
  • Referāts 'Izglītība kā pakalpojums. Pasūtītāji, pieprasījums un piedāvājums. Vadītāja darb', 5.
  • Referāts 'Izglītība kā pakalpojums. Pasūtītāji, pieprasījums un piedāvājums. Vadītāja darb', 6.
  • Referāts 'Izglītība kā pakalpojums. Pasūtītāji, pieprasījums un piedāvājums. Vadītāja darb', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Skolvadība ir patstāvīga pedagoģijas nozare, kas pētī skolas kā valsts iestādes darbības likumsakarības. Tās saturu veido administratīvā, saimnieciskā un pedagoģiskā darba vadības problēmas.

Mūsdienu sabiedrībā viss tiek organizēts tirgus ekonomikas ietvaros, ir pieprasījums un piedāvājums. Tas arī attiecas uz izglītības organizēšanu. Ir viena puse un ir otra. Tātad, ja ir pieprasījums tad viņu vajag apmierināt. Šinī gadījumā ir cilvēki, kuri pieprasa kvalitatīvu un visiem standartiem atbilstošu izglītību. Un skolas uzdevums ir apmierināt šīs vajadzības. Savukārt skolas direktora uzdevums ir vadīt un koordinēt šo procesu.
Izglītības iestāde ir valsts, pašvaldības un citu juridisko vai fizisko personu dibināta iestāde, kuras uzdevums ir izglītības programmu īstenošana un katrai šādai iestādei ir jābūt akreditētai mācību programmai - t.i. izsniegts valsts atzīts dokuments par konkrētai izglītības programmai atbilstošas izglītības ieguvi. Akreditācijas gaitā vērtē attiecīgās izglītības programmas īstenošanas kvalitāti. Tas ir tas, ko pieprasa cilvēki, jo viņiem ir svarīgi, lai iegūtā izglītība ir akreditēta un viņu iegūtais diploms ir atzīts un ar to var turpināt mācības citā mācību iestādē.
Izglītības iestādes vadītājs jeb direktors atbild par izglītības iestādes darbību un tās rezultātiem, par šā likuma un citu izglītības iestādes darbību reglamentējošo normatīvo aktu ievērošanu, kā arī par intelektuālo, finansu un materiālo līdzekļu racionālu izmantošanu. Par izglītības iestādes vadītāju ir tiesīga strādāt persona, kurai ir attiecīga izglītība un nepieciešamā profesionālā kvalifikācija. Valsts vai pašvaldību pamatizglītības vai vidējās izglītības iestādes vadītājs kārto atestāciju Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. Skolas direktors ir atbildīgs valsts priekšā par pedagogu un skolēnu kolektīva darba organizēšanu, pareizu kadru izvēli un izvietošanu, mācību un audzināšanas procesa kvalitāti un tam nepieciešamo apstākļu radīšanu, darba aizsardzības, drošības tehnikas noteikumu un normu ievērošanu, kā arī par viņam uzticētās skolas saimniecisko un finansiālo stāvokli.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants