Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 28.06.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Pieci konkurences analīzes modeļi', 1.
  • Referāts 'Pieci konkurences analīzes modeļi', 2.
  • Referāts 'Pieci konkurences analīzes modeļi', 3.
  • Referāts 'Pieci konkurences analīzes modeļi', 4.
  • Referāts 'Pieci konkurences analīzes modeļi', 5.
  • Referāts 'Pieci konkurences analīzes modeļi', 6.
  • Referāts 'Pieci konkurences analīzes modeļi', 7.
  • Referāts 'Pieci konkurences analīzes modeļi', 8.
  • Referāts 'Pieci konkurences analīzes modeļi', 9.
  • Referāts 'Pieci konkurences analīzes modeļi', 10.
  • Referāts 'Pieci konkurences analīzes modeļi', 11.
  • Referāts 'Pieci konkurences analīzes modeļi', 12.
  • Referāts 'Pieci konkurences analīzes modeļi', 13.
  • Referāts 'Pieci konkurences analīzes modeļi', 14.
  • Referāts 'Pieci konkurences analīzes modeļi', 15.
  • Referāts 'Pieci konkurences analīzes modeļi', 16.
  • Referāts 'Pieci konkurences analīzes modeļi', 17.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Bostonas matrica    3
2.  PEST analīze    5
3.  SVID analīze    9
4.  M.Portera „piecu spēku” metode    11
5.  Konkurentu analīze    14
  Izmantotā literatūra un avoti    17
Darba fragmentsAizvērt

1. Bostonas Consulting Group matrica
Bostonas analīze ir līdzeklis, ar kuru var izvērtēt uzņēmuma/nozares produktus. Šo analīzi lieto, lai izanalizētu jau esošu uzņēmumu produktus - kuras no precēm un pakalpojumiem nes vislielāko peļņu, kam ir vislielākais īpatsvars preču apgrozībā utt. Bostonas matrica ir Bostonas konsultatīvās grupas produkts.
Šādu analīzi nepieciešams veikt, lai uzņēmums:
1) izlemtu, kuros produktos vairāk, kuros mazāk un kuros nav nepieciešams veikt ieguldījumus;
2) izvēlētos mārketinga izaugsmes stratēģiju.
Bostonas analīze ļauj uzņēmumam klasificēt katru savu stratēģisko biznesa vienību (produktu), ņemot vērā tās īpatsvaru tirgū attiecībā pret galvenajiem konkurentiem, kā arī pēc pieprasījuma tempiem nozarē.
Analīzē tiek izdalītas 4 veidu produktu grupas, kas attēlotas 1.1.att.:[1;80-100]
1) Mežonīgie kaķi – produkti ar salīdzinoši mazu tirgus daļu, bet strauju realizācijas apjomu pieaugumu. Tām ir zema konkurētspēja, attīstības perspektīvas nav skaidri izprotamas. Tirgus dod priekšroku konkurentu produktiem. Tirgus daļas saglabāšanai vai palielināšanai nepieciešami lieli kapitālieguldījumi.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants