Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.12.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Sadale', 1.
  • Konspekts 'Sadale', 2.
  • Konspekts 'Sadale', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Tiek izmantota intensīvā sadale, jo ražotājs pārdod preci gan vairumtirgotājiem, gan mazumtirgotājiem, tā pēc iespējas plašāk aizpildot tirgu. Prece tiek piedāvāta pēc iespējas vairākās vietās, kur patērētājs varētu to meklēt. Reklāmu un pārdošanas veicināšanu uzņemas ražotājs, jo mazumtirgotāji nav gatavi maksāt par reklāmu precei, ko pārdot konkurenti.
Sadales kanālu veidu un garumu ietekmēja šādi faktori:
Tirgus faktors:
prece ir samērā dārga, tādēļ to pirks cilvēki ar vidēji augstiem un augstiem ienākumiem.
prece nav ikdienas, tādēļ cilvēks to pirks aptuveni reizi 2-4 gados, kārtīgi apsverot šo pirkumu.
veikali koncentrēti lielākajās Latvijas pilsētās, uz internetveikaliem tas neattiecas, jo preces var apskatīt un pasūtīt jebkurā vietā, kur pieejams internets – un piegāde notiek visā Latvijas teritorijā (par un bez maksas).

Atlants