Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 30.11.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Izglītības funkcijas. Ievads socioloģijā', 1.
  • Konspekts 'Izglītības funkcijas. Ievads socioloģijā', 2.
  • Konspekts 'Izglītības funkcijas. Ievads socioloģijā', 3.
  • Konspekts 'Izglītības funkcijas. Ievads socioloģijā', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Lai arī mums liekas, ka izglītību iespējams iegūt tikai skolās, tomēr no vecākiem cilvēkiem un noteikti pašiem vecākiem ir iespējams iemācīties ļoti daudz. Vērojot mātes dārzā vai tēvus garāžā, jaunatne var iemācīties tādas dzīves gudrības, kas varētu noderēt viņu turpmākajā dzīvē.
Skolām izšķir divas galvenās funkcijas. Tās ir manifesta un latenta funkcijas. Pirmā no nosauktajām funkcijām paredz, ka skolēnam skolā jāmāca kāda konkrēta lieta, piemēram, lasīšana, rakstīšana, aritmētika un citas akadēmiskās prasmes. Savukārt, latenta funkcija paredz, ka māceklim ir jāmāca sociālas prasmes un attieksmes, piemēram, disciplīna, sadarbība ar citiem, pakļaušanās autoratīvākām personībām un mērķtiecība, lai sasniegtu to, ko vēlas .
Ja kāda no šīm funkcijām tiek pildīta nepilnīgi, tad tā var atstāt iespaidu arī uz otru. …

Atlants