Vērtējums:
Publicēts: 10.02.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Apvienotā analīze', 1.
  • Referāts 'Apvienotā analīze', 2.
  • Referāts 'Apvienotā analīze', 3.
  • Referāts 'Apvienotā analīze', 4.
  • Referāts 'Apvienotā analīze', 5.
  • Referāts 'Apvienotā analīze', 6.
  • Referāts 'Apvienotā analīze', 7.
  • Referāts 'Apvienotā analīze', 8.
  • Referāts 'Apvienotā analīze', 9.
  • Referāts 'Apvienotā analīze', 10.
Darba fragmentsAizvērt

Lai labāk izprastu apvienotās analīzes būtību, vispirms jāapskata vienkāršs piemērs. Iedomājaties, ka jūs vēlaties norezervēt avio reisu, kur biļetes cena ir vai nu 400$, vai 700$. Ja šis nosacījums būtu vienīgais, tad ir pilnībā skaidrs kuru variantu izvēlēties – protams, biļeti, kuru var iegūt par zemāku cenu. No otras puses, ja vienīgais rezervēšanas kritērijs būtu sēdēšana parastajā krēslā, jeb paplašinātajā komfortablajā krēslā? Šinī gadījumā droši vien izvēle kristu uz paplašināto krēslu. Visu beidzot pieņemiet, ka ir iespējams izvēlēties starp tiešo lidojumu, kas aizņem apm. 3 stundas un lidojumu ar pārsēšanos, kas aizņem 5 stundas. Visticamāk, ka šinī gadījumā priekšroka tiks sniegta 3 stundu lidojumam.

Reālā tirgus situācijā pircējs neizdara izvēli par pamatu ņemot tikai vienu kritēriju, kas balstās tikai uz komfortu. Pircējs parasti pārlūko plašu kritēriju un iespēju loku, un tikai tad pieņem lēmumu, vai kompromisa variantu, lai izdarītu galējo pirkuma izvēli. Apvienotā analīze pēta šos kompromisus, lai noteiktu to komponentu salikumu, kas dotu vislielāko pircēja vēlmju apmierinājumu. Citiem vārdiem sakot, izmantojot apvienoto analīzi kompānija var noteikt optimālākās savu produktu vai pakalpojumu īpašības. Turklāt apvienotā analīze arī parāda labāko reklamēšanas veidu, jo identificē tās īpašības, kas ir vissvarīgākās produkta vai pakalpojuma izvēlē.
Kopumā, apvienotās analīzes priekšrocībā ir tāda, ka tā prognozē kādus produktus vai pakalpojumu cilvēki izvēlēsies un novērtē cik lielu nozīmi cilvēki piešķir dažādiem faktoriem, kas atspoguļo viņu izvēli. Var teikt, ka apvienotā analīze ir viena no spēcīgākajām, daudzpusīgākajām un stratēģiski vissvarīgākajām pētīšanas metodēm, kādas šobrīd ir pieejamas.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants