-
Elektrovelosipēda bremzēšanas enerģijas uzkrāšana
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Teorētiskais pamatojums | 6 |
1.1. | Īsa elektrovelosipēdu vēsture | 6 |
1.2. | Velosipēda darbības fizikālie principi | 6 |
1.3. | Bez-suku līdzstrāvas dzinējs | 7 |
1.4. | Litija jonu akulumators | 8 |
1.5. | Superkondensators | 9 |
1.6. | Reģenaratīvā bremzēšana | 10 |
2. | Eksperimentālā darbība | 11 |
3. | Rezultāti | 14 |
4. | Rezultātu analīze | 17 |
5. | Secinājumi | 18 |
6. | Izmantotie informācijas avoti | 19 |
7. | Pielikumi | 20 |
5. Secinājumi
• Veikalos nopērkamo elektrovelosipēdu dzinēji nedarbojas reģenerācijas režīmā; bremzēšanas enerģijas izmantošanai, lai uzlādētu superkondensatoru, dzinējs ir jāpārveido.
• Dzinēja ģenerētās strāvas stiprums un spriegums pieaug lineāri braukšanas ātruma pieaugumam.
• Mūsu reģeneratīvās bremzēšanas sistēmas efektivitāte ir 36%.
• Uzkrāto enerģiju var izmantot ļoti dažādi, var lādēt mobilo tālruni, vārīt kafiju vai spīdināt spuldzītes.
…
Zinātniski pētnieciskajā darbā fizikā ir izstrādāts risinājums kā izmantot cilvēka kustības elektrovelosipēda akumulatora lādēšanai. Tika izveidota reģeneratīvās bremzēšanas sistēma. Lietojot šo sistēmu ir iespējams atgūt 36% no visas bremzēšanas laikā patērētās enerģijas. Zinātniski pētnieciskā darba autoru izveidotā reģenerācijas sistēma ir pielāgojama jebkuram veikalā nopērkamajam elektrovelosipēdam, ņemot vērā konkrētā elektrovelosipēda tehnoloģiskās īpatnības. Lai izstrādātu reģeneratīvās bremzēšanas shēmu un pārbaudītu tās efektivitāti, autori to ir pārbaudījuši uz reāla elektrovelosipēda no ražotāja „Blue Shock bikes”, pārveidojot tā dzinēju bremzēšanas enerģijas izmantošanai superkondensatora uzlādei, kā arī ņemot vērā dzinēja ģenerētās strāvas stipruma un sprieguma izmaiņas atkarībā no braukšanas ātruma.