Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 18.02.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Sociālās mācīšanās. Kognitīvā teorija', 1.
  • Referāts 'Sociālās mācīšanās. Kognitīvā teorija', 2.
  • Referāts 'Sociālās mācīšanās. Kognitīvā teorija', 3.
  • Referāts 'Sociālās mācīšanās. Kognitīvā teorija', 4.
  • Referāts 'Sociālās mācīšanās. Kognitīvā teorija', 5.
  • Referāts 'Sociālās mācīšanās. Kognitīvā teorija', 6.
  • Referāts 'Sociālās mācīšanās. Kognitīvā teorija', 7.
  • Referāts 'Sociālās mācīšanās. Kognitīvā teorija', 8.
  • Referāts 'Sociālās mācīšanās. Kognitīvā teorija', 9.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Sociālās mācīšanās teorija    3
2.  Lelles Bobo eksperiments    5
2.1.  Rezultāti    6
3.  Novērošanas modeļi    6
3.1.  Dzīvais modelis    6
3.2.  Verbālās instrukcijas modelis    7
3.3.  Simboliskais modelis    7
4.  Pastiprināšana    9
5.  Mūsdienas    9
6.  Izmantoto informatīvo avotu saraksts    10
Darba fragmentsAizvērt

Pastiprināšana5
Uzvedību var pastiprināt un otrādāk, pavājināt.
Bērna izturēšanos un uzvedības atdarināšanu ietekmē arī tas, kā uz to reaģēs citi, ar uzslavu vai nosodījumu. Piemēram, ja viņš redz, ka kādu citu bērnu paslavē par to, ka viņš ir dalījies konfektēs ar kādu citu, arī viņš vēlas būt uzslavēts, tāpēc atdarina šo uzvedību. Ja viņš redz, ka pieaugušais nosoda kādu citu, viņš nevēlas saņemt šādu pašu attieksmi, tāpēc uzvedību nekopē.
Izsvērt, kā rīkoties, palīdz arī turpmāko notikumu redzēšana. Ja bērns redz, ka, pieskaroties asam nazim, kāds cits sagriežas un raud, viņš šim nazim pieskarties negrib, jo zina, ka būs jāraud.
Mūsdienas
Mūsdienās, kā jau iepriekš minēju, simboliskais uzvedības modelis ietekmē daudzu bērnu uztveri un uzvedību. Manuprāt, bērniem nedrīkst ļaut tik agrā vecumā spēlēt datorspēles un caurām dienām sēdēt pie televizora. Tas neattīsta bērna domāšanu, tikai sabojā to un veido nepareizu priekšstatu par to, kas ir dzīve. Vecākiem vajadzētu vairāk kontrolēt savu bērnu rīcību, protams, es apzinos, ka nevar izsekot katram solim, tomēr, vajadzētu pacensties, citādi bērni paliek arvien vardarbīgāki un nevaldāmāki, sagādājot tikai problēmas vecākiem, skolotājiem un vēlāk arī valstij. Vecākiem ir jāsaprot, ka viņi ir pirmie dzīves skolotāji, no kuriem bērns mācās un ņem piemēru. Tāpēc ir jāpiedomā pie savas uzvedības, valodas, rīcības.

Autora komentārsAtvērt
Atlants