Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.04.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Montesori modelis', 1.
  • Konspekts 'Montesori modelis', 2.
Darba fragmentsAizvērt

Būtība:
Bērns - Vide - Palīgs
Marijas Montesori metode sevī ietver arī psihoanalītisko pedagoģisko pieeju. Šajā metodē pedagogs bieži ir tikai vērotājs un palīgs bērnam. Marijas Montesori metode visaptveroši raksturo bērncentrētu mācību modeli.
Montesori Pedagoģija ir bērnu izglītošanas un attīstīšanas metode, kas balstās uz individuālu pieeju bērna spēju novērošanā un attīstīšanā. Šajā pedagoģijā svarīgākais ir tas, ka tās centrā ir bērns pats kā attīstības avots. Uz viņu jāorientējas pieaugušo pūliņiem, viņiem jādod bērnam telpa. Bērns ir cilvēka veidotājs. Lai viņš varētu tāds būt, viņam jāseko iekšēji ierīkotajiem būvprojektiem. Pieaugušajiem turklāt ir lielais pavadīšanas, stimulēšanas un aizsargāšanas uzdevums. Citādi attīstības var pagriezties nepareizajā virzienā. Tā nav ideālistiska, no dzīves atsvešinājusies macība. Gluži otrādi – tā nāk no prakses un ir atkal un atkal sevi attaisnojusi ikdienā līdz pat mūsdienām.

Autora komentārsAtvērt
Atlants