Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.04.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 11 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Konkurences būtība un tās izpausmes starptautiskajā tirgū', 1.
  • Referāts 'Konkurences būtība un tās izpausmes starptautiskajā tirgū', 2.
  • Referāts 'Konkurences būtība un tās izpausmes starptautiskajā tirgū', 3.
  • Referāts 'Konkurences būtība un tās izpausmes starptautiskajā tirgū', 4.
  • Referāts 'Konkurences būtība un tās izpausmes starptautiskajā tirgū', 5.
  • Referāts 'Konkurences būtība un tās izpausmes starptautiskajā tirgū', 6.
  • Referāts 'Konkurences būtība un tās izpausmes starptautiskajā tirgū', 7.
  • Referāts 'Konkurences būtība un tās izpausmes starptautiskajā tirgū', 8.
  • Referāts 'Konkurences būtība un tās izpausmes starptautiskajā tirgū', 9.
  • Referāts 'Konkurences būtība un tās izpausmes starptautiskajā tirgū', 10.
  • Referāts 'Konkurences būtība un tās izpausmes starptautiskajā tirgū', 11.
Darba fragmentsAizvērt

Ievads
Jebkuram uzņēmumam ir jāizpēta tā konkurenti, kā arī esošie un potenciālie patērētāji. Tuvākie konkurenti ir tie, kas cenšas apmierināt tos pašu patērētājus un to vajadzības, kā arī sniedz līdzīgus piedāvājumus, bet latentie konkurenti piedāvā jaunus vai citus veidus, kā apmierināt tās pašas vajadzības. Uzņēmumu mērķis ir noteikt tās priekšrocības, kuras patērētāji vēlas saņemt, kā arī to, kā viņi uztver konkurentu piedāvājumu relatīvo vērtību. Uzņēmums var iegūt tālākus secinājumus, klasificējot konkurentus un sevi, balstoties uz tirgus līdera , izaicinātāja, sekotāja vai nišas spēlētāja lomām.
Referāta mērķis ir atklāt konkurences būtību starptautiskajā tirgū, kādi faktori starptautiskajiem uzņēmumiem ir jāņem vērā, lai nodrošinātu dzīvotspēju starptautiskajā konkurencē.


Mūsdienās konkurence ir ne tikai asa, bet ar katru gadu arvien pieaugoša. Daudzi ASV, Eiropas un Japānas uzņēmumi izvieto produkciju valstīs ar lētākām izmaksām, tirgū ieviešot lētākas preces. Tādējādi pašlaik izveidojusies situācija, kurā vairāk nekā jebkad uzņēmumiem ir svarīgi izpētīt konkurenci no tirgus un nozares perspektīvas. Konkurence ir tirgus ekonomikas neatņemama sastāvdaļa, kuras galvenais stimuls attīstīt ražošanu, efektīvi saimniekot un tirgus dalībnieku ekonomiskā uzvedība ir organizatoriski saistīta ar konkurenci. Uzņēmumu konkurence ļauj patērētājam izvēlēties labāko un lētāko produkciju. Turklāt patērētājs ir aicināts uzticēties uzņēmēju un ražotāju labajiem nodomiem un mērķim – pēc iespējas labāk un pilnīgāk apmierināt patērētāju vajadzības pēc kvalitatīvas preces. Konkurences spēks saistās ar ekonomisko piespiešanu, kas liek iesaistīties cīņā par visaugstāko efektivitāti. Konkurence ir brīva no administratīviem žņaugiem, detalizētiem priekšrakstiem, bet tas nenozīmē, ka konkurence var ignorēt valsts likumdošanu, obligātus valsts apstiprinātus noteikumus un, pirmkārt, likumus konkurences jomā.

Autora komentārsAtvērt
Atlants