Vērtējums:
Publicēts: 18.02.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Visizplatītākās tirgus segmentēšanas metodes', 1.
  • Konspekts 'Visizplatītākās tirgus segmentēšanas metodes', 2.
  • Konspekts 'Visizplatītākās tirgus segmentēšanas metodes', 3.
  • Konspekts 'Visizplatītākās tirgus segmentēšanas metodes', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Savukārt, ja klasifikāciju veic pēc komplekso pazīmju analīzes, tirgus segmentēšanai izmanto arī daudzdimensiju klasifikāciju. Daudzdimensiju segmentēšana, kad tiek ņemts vērā vesels pazīmju kopums. Daudzdimensiju segmentēšanu veic pēc šādām metodēm;
Savstarpējās iedarbības noteikšana;
Matricas veidošana;
Visefektīvākā ir klasteranalīzes metode, kuras pamatā ir sekojoši pieņēmumi:
• vienā klasē (tipā) apvieno pircējus, kuri pēc dažādām pazīmēm ir līdzīgi;
• līdzības pakāpe pircējiem, kuri pieder vienai klasei, jābūt augstākai nekā tiem pircējiem,
kuri pieder dažādām klasēm;
• pēc šīs metodes veic klasificēšanu pēc demogrāfiskajiem, sociāli ekonomiskajiem un psiholoģiskajiem rādītājiem.
Vajadzību un pieprasījuma formēšana tiek izskatīta kā savstarpēja divu daudzdimensiju iedarbība. Pirmā ir cilvēku uzvedība tirgū, otrā - faktoru pazīmes (demogrāfiskie, sociāli ekonomiskie). Tipizēšana saprotama kā daudzdimensiju klasifikācija vienā raksturojuma komplektā - daudzdimensiju pazīmju patērētāju uzvedība. Pēc tam tiek vērtēts grupu homogenitātes faktoru pazīmju komplekts, kas raksturotu vajadzību un pieprasījuma formēšanas nosacījumus.

Autora komentārsAtvērt
Atlants