Vērtējums:
Publicēts: 05.05.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Izziņas procesu norises īpatnības, uzmanības nozīme', 1.
  • Eseja 'Izziņas procesu norises īpatnības, uzmanības nozīme', 2.
  • Eseja 'Izziņas procesu norises īpatnības, uzmanības nozīme', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Aplūkotā problēma: 30 gadus vecs vīrietis, kurš strādā bankā, necieš no stresa, depresijas, neatrodas neordinārā emocionālajā stāvoklī, nespēj ilgstoši sakoncentrēt uzmanību veicamajiem darbiem vai situācijām, kurās ilgstoši jākoncentrējas (piemēram, TV pārraides vai filmas noskatīšanās).

Kā mēs uztveram pasauli? Kas tieši rada mūsu uztveri par lietām tādu, kāda tā ir? Tie ir izziņas procesi un tos var vērtēt kā galvenos kanālus, caur kuriem cilvēks saņem vajadzīgo informāciju par apkārtējo pasauli, tās norisēm un savu lomu tajās. Ikviens no šiem procesiem pasaules izzināšanā un atspoguļošanā izpilda savu specifisku funkciju. Ikdienā mēs pat neapzināmies, cik specifiska un sarežģīta ir mūsu uztveres sistēma, taču, ja rodas problēmas veiksmīgai pastāvēšanai, ikdienas dzīvei un pienākumu veikšanai, mēs šos traucējumus nekavējoties sajūtam.
Pasaules atspoguļošana un uztvere nevarētu noritēt bez uzmanības, kurai ir liela nozīme pārējo psihisko izziņas procesu – uztveres, sajūtu, domāšanas, runas un atmiņas – darbībā. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants