Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.02.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Georgs Zimmels un viņa darbs "Grupu piederības tīkls" (1922)', 1.
  • Eseja 'Georgs Zimmels un viņa darbs "Grupu piederības tīkls" (1922)', 2.
  • Eseja 'Georgs Zimmels un viņa darbs "Grupu piederības tīkls" (1922)', 3.
  • Eseja 'Georgs Zimmels un viņa darbs "Grupu piederības tīkls" (1922)', 4.
  • Eseja 'Georgs Zimmels un viņa darbs "Grupu piederības tīkls" (1922)', 5.
  • Eseja 'Georgs Zimmels un viņa darbs "Grupu piederības tīkls" (1922)', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Georgs Zimmels (1858 – 1918) ir vācu sociologs, kura ieguldījums mūsdienu socioloģijā ir nepārprotams. Autors ir bijis radošs un rakstījis daudz un par dažādām tēmām, kā lielāko viņa darbu var minēt “Naudas filosofiju” un “Lielo socioloģiju”, ka ir pamatīgas, biezas grāmatas vairākos sējumos. Taču es izvēlējos rakstīt par Grupu veidošanos Zimmela skatījumā, kuru viņš ļoti precīzi un daudzpusīgi raksturojies esejā: “The Web of Group-Affiliations” jeb latviski tulkojot, “Grupu veidošanās tīkls” un pirmais, ko autors esejā uzsver ir analoģijas starp izpratnes veidošanos un grupu veidošanos.

“Atšķirības domāšanā, kas var būt gan uz priekšu virzīta, gan primitīva, rāda, cik atšķirīgi var būt motīvi, kas veido komplicētas idejas. Primitīvai domāšanai katra objektu līdzāspastāvēšana laikā un telpā ir psiholoģiski pietiekami, lai novestu pie ideju sasaistes. Vispirms, atribūtu apvienošana, kas parāda konkrētu objektu, šķiet ir pilnīga apvienošana. Bet katrs kompozīcijas atribūts ir cieši saistīts ar citu atribūtu tādejādi kopā veidojot specifisku apkārtējās vides kontekstu, kurai viens ir pievienojies, lai izprastu pārējos. Lai, sajustu kādu konkrētu objektu, kuram ir iespējamas dažādas koncepcijas, nepieciešams, lai ideja par kādu objektu prātā ienāk pa dažādiem asociāciju kanāliem...” – tā Zimmels par domāšanu. Un pec viņa domām tādā pašā veidā formējas arī grupas, jo ir daudz dažādu motīvu, kāpēc cilvēki apvienojas grupās, tikpat daudz ir arī dažādu grupu, kurās apvienoties. Un šī apvienošanās grupās nenozīmē, ka indivīds piederēs tikai vienai grupai, indivīds vienlaicīgi ir daudzu grupu loceklis, līdz ar to un pēc autora domām nav iespējams atrast tādu divus cilvēku, kura piederības komplekts dažādām grupām būtu identisks un šī parādība savukārt esot par pamatu cilvēka neatkārtojamai individualitātei.…

Atlants