• Konflikta starp Zviedrijas arodbiedrības un Latvijas būvuzņēmumu "Laval un partneri" analīze

     

    Konspekts5 Psiholoģija

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 29.12.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Konflikta starp Zviedrijas arodbiedrības un Latvijas būvuzņēmumu "Laval un partn', 1.
  • Konspekts 'Konflikta starp Zviedrijas arodbiedrības un Latvijas būvuzņēmumu "Laval un partn', 2.
  • Konspekts 'Konflikta starp Zviedrijas arodbiedrības un Latvijas būvuzņēmumu "Laval un partn', 3.
  • Konspekts 'Konflikta starp Zviedrijas arodbiedrības un Latvijas būvuzņēmumu "Laval un partn', 4.
  • Konspekts 'Konflikta starp Zviedrijas arodbiedrības un Latvijas būvuzņēmumu "Laval un partn', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Konflikta būtība
Jau kopš 2004. gada novembra vidus norisinās konflikts starp Zviedrijas celtnieku arodbiedrību un Latvijas būvuzņēmumu „Laval un partneri”, kas Zviedrijā būvē skolu.

Konflikta iemesli
Kā jebkurā konfliktā, arī šajā ir iemesli, kāpēc norisinās konflikts un kāpēc notiek tā, kā tagad notiek.
Šī konflikta uzsācēji ir zviedru zemes darbu un celtnieku arodbiedrība, kas ir uzsākusi blokādi pret Latvijas būvuzņēmumu „Laval un partneri”, respektīvi, zviedru arodbiedrība ir pieprasījusi apturēt skolas ēkas celtniecību Vaesholmā par galveno iemeslu to, ka Latvijas būvuzņēmums „Laval un partneri” saviem celtniekiem maksā pārāk zemu algu, jo šis fakts izraisa lētā darbaspēka ieplūšanu Zviedrijā no Austrumeiropas un rodas dempings. Zviedrijas arodbiedrība pieprasa, lai viesstrādniekiem no Latvijas maksātu tādas pašas algas, kā vietējiem.
Konflikts turpinās, jo Latvijas būvuzņēmums uzskata, ka minētais iemesls nav pamatots un atgādina, ka brīvu preču un pakalpojumu pārdošanu paredz Eiropas Savienības likumdošana.

Konflikta analīze pēc shēmas
Tātad šo konfliktu mēs varam analizēt pēc noteiktās shēmas:
1)konfliktā iesaistītās puses
2)konflikta objekts
3)mikro vides analīze
4)makro vides analīze
5)konfliktā iesaistīto pušu stratēģija un taktikas
6)atbalsta grupas.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants