Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.09.2019.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2011. - 2015. g.
  • Referāts 'Enerģijas patērētāju vadīšana. Rīgas X vidusskolas elektroenerģijas patēriņa ana', 1.
  • Referāts 'Enerģijas patērētāju vadīšana. Rīgas X vidusskolas elektroenerģijas patēriņa ana', 2.
  • Referāts 'Enerģijas patērētāju vadīšana. Rīgas X vidusskolas elektroenerģijas patēriņa ana', 3.
  • Referāts 'Enerģijas patērētāju vadīšana. Rīgas X vidusskolas elektroenerģijas patēriņa ana', 4.
  • Referāts 'Enerģijas patērētāju vadīšana. Rīgas X vidusskolas elektroenerģijas patēriņa ana', 5.
  • Referāts 'Enerģijas patērētāju vadīšana. Rīgas X vidusskolas elektroenerģijas patēriņa ana', 6.
  • Referāts 'Enerģijas patērētāju vadīšana. Rīgas X vidusskolas elektroenerģijas patēriņa ana', 7.
  • Referāts 'Enerģijas patērētāju vadīšana. Rīgas X vidusskolas elektroenerģijas patēriņa ana', 8.
  • Referāts 'Enerģijas patērētāju vadīšana. Rīgas X vidusskolas elektroenerģijas patēriņa ana', 9.
  • Referāts 'Enerģijas patērētāju vadīšana. Rīgas X vidusskolas elektroenerģijas patēriņa ana', 10.
  • Referāts 'Enerģijas patērētāju vadīšana. Rīgas X vidusskolas elektroenerģijas patēriņa ana', 11.
  • Referāts 'Enerģijas patērētāju vadīšana. Rīgas X vidusskolas elektroenerģijas patēriņa ana', 12.
  • Referāts 'Enerģijas patērētāju vadīšana. Rīgas X vidusskolas elektroenerģijas patēriņa ana', 13.
  • Referāts 'Enerģijas patērētāju vadīšana. Rīgas X vidusskolas elektroenerģijas patēriņa ana', 14.
  • Referāts 'Enerģijas patērētāju vadīšana. Rīgas X vidusskolas elektroenerģijas patēriņa ana', 15.
  • Referāts 'Enerģijas patērētāju vadīšana. Rīgas X vidusskolas elektroenerģijas patēriņa ana', 16.
  • Referāts 'Enerģijas patērētāju vadīšana. Rīgas X vidusskolas elektroenerģijas patēriņa ana', 17.
  • Referāts 'Enerģijas patērētāju vadīšana. Rīgas X vidusskolas elektroenerģijas patēriņa ana', 18.
  • Referāts 'Enerģijas patērētāju vadīšana. Rīgas X vidusskolas elektroenerģijas patēriņa ana', 19.
  • Referāts 'Enerģijas patērētāju vadīšana. Rīgas X vidusskolas elektroenerģijas patēriņa ana', 20.
  • Referāts 'Enerģijas patērētāju vadīšana. Rīgas X vidusskolas elektroenerģijas patēriņa ana', 21.
  • Referāts 'Enerģijas patērētāju vadīšana. Rīgas X vidusskolas elektroenerģijas patēriņa ana', 22.
  • Referāts 'Enerģijas patērētāju vadīšana. Rīgas X vidusskolas elektroenerģijas patēriņa ana', 23.
  • Referāts 'Enerģijas patērētāju vadīšana. Rīgas X vidusskolas elektroenerģijas patēriņa ana', 24.
  • Referāts 'Enerģijas patērētāju vadīšana. Rīgas X vidusskolas elektroenerģijas patēriņa ana', 25.
  • Referāts 'Enerģijas patērētāju vadīšana. Rīgas X vidusskolas elektroenerģijas patēriņa ana', 26.
  • Referāts 'Enerģijas patērētāju vadīšana. Rīgas X vidusskolas elektroenerģijas patēriņa ana', 27.
  • Referāts 'Enerģijas patērētāju vadīšana. Rīgas X vidusskolas elektroenerģijas patēriņa ana', 28.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.  OBJEKTA RAKSTUROJUMS    4
SCIENCEDIRECT ZINĀTNISKO TEKSTU ANALIZĒŠANA    5
3.  ELEKTROENERĢIJAS PATĒRIŅA DATU VĀKŠANA UN APKOPOŠANA    6
4.  ESOŠO ELEKTROIEKĀRTU UN APGAISMOJUMA SISTĒMAS RAKSTUROJUMS    7
4.1.  Elektroiekārtas    7
4.2.  Apgaismojums    10
5.  IEGŪTO ELEKTROENERĢIJAS PATĒRIŅA DATU MATEMĀTISKĀ APSTRĀDE    12
6.  DARBINIEKU APTAUJA VAI INTERVIJA, REZULTĀTU APKOPOŠANA UN ANALĪZE    14
7.  ENERĢIJAS PATĒRIŅA VADĪBAS PROGRAMMAS IZSTRĀDE    15
  SECINĀJUMI    16
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    17
  PIELIKUMI    18
Darba fragmentsAizvērt

7. ENERĢIJAS PATĒRIŅA VADĪBAS PROGRAMMAS IZSTRĀDE
Vislētākā, bet visgrūtāk kontrolējamā iespēja elektroenerģijas patēriņa samazināšanai ir cilvēku uzvedības maiņa. Tā ir ne tikai „izej no telpas - izslēdz gaismu” ieraduma ieviešana, cilvēkiem ir jāsaprot, ka nav jēgas lieki tērēt elektroenerģiju, jo tā tikai rodas enerģijas zudumi, bet rodas CO2 emisijas un lieki tērēta nauda. Tam visam ir jāmāca no pašas bērnības. Tāpēc vislabākā šīs funkcijas izpildība skolā sākas ar bērnudārzu un sākumskolu. Bērniem ir jāievieš lekcijas par energoefektivitāti. Tie var būt sacensību pasākumi, vērsti uz mazāku elektroenerģiju patērēšanas stundu skaita.
Vecākiem bērniem un skolotājiem ir jāatceras, ka tādām ierīcēm kā dators, ir gaidīšanas režīms. No cilvēku puses šī režīma ieslēgšana neprasa piepūļu, bet patēriņa ziņā ir laba iespēja ekonomēt elektrību.

Ja runāt par cita līmeņa ekonomēšanas spējas, ir jādomā par investīcijām. Kā es lasīju vienā no tekstiem ScienceDirect, pašvaldībām ir ierobežots finansējums, tāpat arī skolām. Ir jānovērtē iespējas piedalīties energoefektivitātes programmās un pašu skolu finansējuma pārskats.
Piemēram, ja skolā pamainīt visas luminiscences spuldzes (306 sp.) uz jaunajām 9W LED spuldzēm, ieguldījumi būs 4559,4 €.

Autora komentārsAtvērt
Atlants