Vērtējums:
Publicēts: 23.02.2000.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 15 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Motivēšana kā vadības funkcija', 1.
  • Referāts 'Motivēšana kā vadības funkcija', 2.
  • Referāts 'Motivēšana kā vadības funkcija', 3.
  • Referāts 'Motivēšana kā vadības funkcija', 4.
  • Referāts 'Motivēšana kā vadības funkcija', 5.
  • Referāts 'Motivēšana kā vadības funkcija', 6.
  • Referāts 'Motivēšana kā vadības funkcija', 7.
  • Referāts 'Motivēšana kā vadības funkcija', 8.
  • Referāts 'Motivēšana kā vadības funkcija', 9.
  • Referāts 'Motivēšana kā vadības funkcija', 10.
  • Referāts 'Motivēšana kā vadības funkcija', 11.
  • Referāts 'Motivēšana kā vadības funkcija', 12.
  • Referāts 'Motivēšana kā vadības funkcija', 13.
  • Referāts 'Motivēšana kā vadības funkcija', 14.
  • Referāts 'Motivēšana kā vadības funkcija', 15.
  • Referāts 'Motivēšana kā vadības funkcija', 16.
  • Referāts 'Motivēšana kā vadības funkcija', 17.
  • Referāts 'Motivēšana kā vadības funkcija', 18.
  • Referāts 'Motivēšana kā vadības funkcija', 19.
  • Referāts 'Motivēšana kā vadības funkcija', 20.
  • Referāts 'Motivēšana kā vadības funkcija', 21.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.  MOTIVĀCIJA UN MOTIVĒŠANA    4
1.1.  PAMATAPGALVOJUMI PAR MOTIVĀCIJU UN MOTIVĒŠANU    4
2.  MOTIVĀCIJAS TEORIJAS    6
2.1.  VAJADZĪBU TEORIJA    6
2.1.1.  Maslova vajadzību hierarhija    7
2.1.2.  K.Alderfera ERG teorija    7
2.1.3.  Trīs vajadzības    7
2.1.4.  F.Hercberga divfaktoru teorija    8
2.2.  STIMULĒŠANAS TEORIJA    9
2.2.1.  Stimulēšanas teorijas būtība    9
2.2.2.  Uzvedības modifikācija    9
2.3.  TAISNĪGUMA TEORIJA    10
2.4.  GAIDU TEORIJA    10
2.5.  MĒRĶU IZVIRZĪŠANAS TEORIJA    11
3.  MOTIVĒŠANAS VEIDI    12
3.2.  NEMONETĀRAIS ATALGOJUMS    12
3.3.  BAILES    13
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    14
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS    15
  PIELIKUMI    16
Darba fragmentsAizvērt

“Viss plūst un mainās”, teica viens no grieķu gudrajiem. Tā tik tiešam ir, taču mainoties pasaulei, rodas ne tikai jaunas iespējas, bet arī jauni sāncenši. Pasaules tirgus kļuvis piesātināts un Latvijai, paliekot atvērtai visai pasaulei, ir jārēķinās ar vissīvāko konkurenci.
Lai izturētu konkurenci, ir nepieciešams pilnveidot visu, kas darīts līdz šim. Ir jāmeklē jauni ceļi un iespējas, atmetot visu lieko. Pats galvenais ir jāmaina veids un attieksme, kā izglītot cilvēkus un organizēt procesus uzņēmumā.
Uzņēmuma peļņa, pašu darbinieku labklājība ir atkarīgas vienīgi no darba ražīguma. Visi uzņēmumu vadītāji gribētu, lai viņiem būtu vislabākie darbinieki - patstāvīgi, kompetenti, ar augstu atbildības sajūtu un daudzām citām lietderīgām īpašībām, jo tieši no viņiem lielā mērā ir atkarīgs darba ražīgums. Bet, lai tādus darbiniekus iegūtu ir jāveic ļoti liels darbs. Un šis darbs pirmām kārtām ir saistīts ar motivēšanu. Šodienas apstākļos darbiniekiem vajadzētu apzināties, ka viņi ir svarīgs faktors visā ražošanas procesā. Diemžēl ir jāatzīst, ka Latvijā nepievērš lielu uzmanību cilvēku faktoram ( ja pievērš vispār), bet var būt ka laiks un augošās prasības sabiedrībā iznīdēs visu neproduktīvo un rezultātus nenesošo.
Tāpēc šī darba mērķis ir parādīt kādā veidā var ietekmēt darbiniekus, izmantojot viņu motivāciju. Jo ja būs šī savstarpējā sapratne starp darbinieku un darba devēju, tad tas noteikti sekmēs uzņēmuma attīstību un līdz ar to paaugstināsies ekonomiskie un sociālie rādītāji valstī.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants