Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.12.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Eksāmena biļetes vadības teorijā', 1.
  • Konspekts 'Eksāmena biļetes vadības teorijā', 2.
  • Konspekts 'Eksāmena biļetes vadības teorijā', 3.
  • Konspekts 'Eksāmena biļetes vadības teorijā', 4.
  • Konspekts 'Eksāmena biļetes vadības teorijā', 5.
  • Konspekts 'Eksāmena biļetes vadības teorijā', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Verbālā (mutiskā) komunikācija ir komunikācijas forma, kas paredz mutiski izteiktas informācijas apmaiņu. Priekšrocības: tā sekmē savstarpējas informācijas apmaiņas atdevi un ir vienkārši izmantojama. Trūkumi: ne vienmēr precīza un rūpīgi apkopota un nav iespēju izmantot pastāvīgus ierakstus. Ieteicams izmantot, ja nosūtāmā informācija ir adresēta vairākām personām, ir īsa pēc apjoma un samērā vienkārša pēc satura.
Rakstveida kumunikācija ir komunikācijas forma, kas paredz rakstiskā veidā izteiktas informācijas apmaiņu. Priekšrocības: tendence būt precīzai un rūpīgi apkopotai, un ir izmantojama pastāvīgu pierakstu izmantošanai. Trūkumi: nesekmē savstarpēju informācijas apmaiņu un ir sarežģīta un dažreiz arī darbietilpīga. Ieteicams izmantot, ja nosūtāmā informācija ir ietilpīga pēc apjoma un ir samērā sarežģīta pēc satura.
Vēstules- galvenais veids ārējām komunikācijām ar cilvēkiem ārpus organizācijas. Vēstulēm lieto sekojošus standartizmērus- pusbloks, modificēts bloks un pilns bloks.
Memorandi- vēstules ar sarakstē skarto jautājumu detalizētu iztirzājumu. Lieto organizāciju sarakstē.
Ziņojumi satur: ievada informāciju, pamata vai galveno informāciju, papildus informāciju un nobeigumu.
15.jautājums
Cilvēku izturēšanās komunikāciju procesā
INFORMĀCIJAS UZTVERE ir komunikācijas rezultātā panākts tiešs informācijas atspoguļojums apziņā.
Ziņas nosūtītājs un saņēmējs var ziņu interpretēt dažādi, jo informācija iziet caur 5 apgabaliem.
1. Ko es gribu pateikt (sagatavotais teksts un domas); 2. Ko es pasaku (varbūt valodas nepilnības, pārteikšanās); 3. Ko klausītājs uztver; 4. Ko runā mana ķermeņa valoda- mīmika utt. 5. Troksnis, dažādi pārpratumi.
NEVERBĀLĀ KOMUNIKĀCIJA ir jebkuras informācijas, signālu nodošana, nelietojot vārdus. Neverbālās komunikācijas paņēmieni ir: stāja un skatiens, žesti, sejas izteiksme; vārdu izruna.
Stāja un skatiens- veids kā stāv vai sēž ir pirmā svarīgākā ietekme, kuru jūs radāt. Stāja liecina par atklātību un konfidenci.
Žesti- Visi cilvēki neapzināti lieto žestus lai uzsvērtu to, ko viņi saka. Laipnību pauž: tieksme vērsties pret cilvēkiem atklātā stājā vai pozā un atklātiem žestiem, skatīšanās sarunu biedram acīs, smaids, pieskāriens. Atturīgu attieksmi pauž: roku turēšana uz gurniem, nepieklājīgas kustības, saruna žargonā, acu novēršana, atturēšanās no smaida.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants