Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.02.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Komersanta firma', 1.
  • Konspekts 'Komersanta firma', 2.
Darba fragmentsAizvērt

Firmas veidošanās pamatprincipi:
Firmas patiesums – nedrīkst ietvert maldinošas ziņas par komerctiesiskajā apgrozībā svarīgiem apstākļiem, it īpaši par komersanta vai komercdarbības veidu vai arī par komercdarbības apjomu. Maldināšanas aizliegums (piem., SIA, kurai pieder viens pārtikas mazumtirdzniecības veikaliņš, nevar savā firmā iekļaut apzīmējumu lielveikals; individuālais komersants Jānis Bērziņš nevar izmantot firmu IK „Jānis Bērziņš un partneri”).
Firmas kontinuitāte – origināras un atvasinātas (derivatīvas) firmas. Attiecas uz IK un personalsabiedrību firmām, kurās ietverti personvārdi. Kolīzija ar firmas patiesuma principu. Personfirma var turpināt pastāvēt negrozītā veidā kā atvasināta (derivatīva) firma, ja mainījies IK vārds vai mainījies uzņēmuma īpašnieks vai turētājs (rakstiskas piekrišanas nepieciešamība).
Firmas atšķiramība jeb ekskluzivitāte – skaidri un noteikti jāatšķiras no citām komercreģistrā jau ierakstītām vai ierakstīšanai pieteiktām firmām. Firmu sajaukšanas risks pastāv, ja sakrīt firmas šaurākā nozīmē, bet atšķiras tikai norādes uz komersanta veidiem (piem., komercreģistrā nevar ierakstīt SIA „Saullēkts”, ja iepriekš jau ir reģistrēta AS „Saullēkts”., turpretī var reģistrēt SIA „Balticom”, ja pastāv SIA „Baltkom). Komercreģistra iestāde identiskas firmas nereģistrē. Komercreģistra iestādei būtu jāizvērtē, vai līdzības pakāpe, kas pastāv starp firmām, ir pietiekama, lai labticīgai personai radītu maldības iespēju.
Firmas publiskums – jādara zināma atklātībai – to nodrošina komercreģistrs (firma kā komercreģistrā ierakstāma ziņa). Firma lietojama komersanta darījumu vēstulēs, rēķinos u.c dokumentos.

Atlants