• Kvantitatīvā un kvalitatīvā pieeja sociālajos pētījumos. Pētījuma process. Sociālā pētījuma programma

     

    Konspekts4 Socioloģija

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 12.07.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Kvantitatīvā un kvalitatīvā pieeja sociālajos pētījumos. Pētījuma process. Sociā', 1.
  • Konspekts 'Kvantitatīvā un kvalitatīvā pieeja sociālajos pētījumos. Pētījuma process. Sociā', 2.
  • Konspekts 'Kvantitatīvā un kvalitatīvā pieeja sociālajos pētījumos. Pētījuma process. Sociā', 3.
  • Konspekts 'Kvantitatīvā un kvalitatīvā pieeja sociālajos pētījumos. Pētījuma process. Sociā', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Cilvēka galvenie motīvi ir zinātkāre un nepieciešamība. Jo vairāk mēs uzzinām, jo dzīve mums piedāvā vairāk iespējas. Tātad – izpratnes pamatā ir zināšanas.
Kā mēs iegūstam un zināšanās un kā mēs tās izmantojam? Zināšanu ieguve ir saistīta ar metodēm, bet izmantošana ar ētiku.
Katra zināšanas ietekmē to ieguves veids, kas ir atkarīgs no jau esošās pieredzes, viedokļa, attieksmes pret konkrēto lietu, tādēļ ir grūti izteikt vienu vienotu apgalvojumu un formulējumu katrā gadījumā.
Tas kā mēs izmantojam zināšanās ir subjektīvs un individuāls process.
Zināšanu līmeni ietekmē mūsu vieta sabiedrībā un mūsu vērtību sistēma.
Empīriskā analīze. Analizē kā mēs iegūstam zināšanas un ko mēs zinām. Izstrādā un izmanto kopējo visiem, izmanto objektīvo valodu, lai raksturotu politisko realitāti. Šī valoda var būt kvantitatīva – balstīta uz statistisku dažādu lietu un procesu salīdzināšanu; šī valoda var būt arī kvalitatīva – balstīta uz lietu vai procesu izpratni ar esošās informācijas palīdzību.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants