Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.03.2023.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 27 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
2011. - 2015. g.
2016. - 2020. g.
  • Referāts 'Satiksmes intensitātes vizuālizācija ARCGIS vidē', 1.
  • Referāts 'Satiksmes intensitātes vizuālizācija ARCGIS vidē', 2.
  • Referāts 'Satiksmes intensitātes vizuālizācija ARCGIS vidē', 3.
  • Referāts 'Satiksmes intensitātes vizuālizācija ARCGIS vidē', 4.
  • Referāts 'Satiksmes intensitātes vizuālizācija ARCGIS vidē', 5.
  • Referāts 'Satiksmes intensitātes vizuālizācija ARCGIS vidē', 6.
  • Referāts 'Satiksmes intensitātes vizuālizācija ARCGIS vidē', 7.
  • Referāts 'Satiksmes intensitātes vizuālizācija ARCGIS vidē', 8.
  • Referāts 'Satiksmes intensitātes vizuālizācija ARCGIS vidē', 9.
  • Referāts 'Satiksmes intensitātes vizuālizācija ARCGIS vidē', 10.
  • Referāts 'Satiksmes intensitātes vizuālizācija ARCGIS vidē', 11.
  • Referāts 'Satiksmes intensitātes vizuālizācija ARCGIS vidē', 12.
  • Referāts 'Satiksmes intensitātes vizuālizācija ARCGIS vidē', 13.
  • Referāts 'Satiksmes intensitātes vizuālizācija ARCGIS vidē', 14.
  • Referāts 'Satiksmes intensitātes vizuālizācija ARCGIS vidē', 15.
  • Referāts 'Satiksmes intensitātes vizuālizācija ARCGIS vidē', 16.
  • Referāts 'Satiksmes intensitātes vizuālizācija ARCGIS vidē', 17.
  • Referāts 'Satiksmes intensitātes vizuālizācija ARCGIS vidē', 18.
  • Referāts 'Satiksmes intensitātes vizuālizācija ARCGIS vidē', 19.
  • Referāts 'Satiksmes intensitātes vizuālizācija ARCGIS vidē', 20.
  • Referāts 'Satiksmes intensitātes vizuālizācija ARCGIS vidē', 21.
  • Referāts 'Satiksmes intensitātes vizuālizācija ARCGIS vidē', 22.
  • Referāts 'Satiksmes intensitātes vizuālizācija ARCGIS vidē', 23.
  • Referāts 'Satiksmes intensitātes vizuālizācija ARCGIS vidē', 24.
  • Referāts 'Satiksmes intensitātes vizuālizācija ARCGIS vidē', 25.
  • Referāts 'Satiksmes intensitātes vizuālizācija ARCGIS vidē', 26.
  • Referāts 'Satiksmes intensitātes vizuālizācija ARCGIS vidē', 27.
  • Referāts 'Satiksmes intensitātes vizuālizācija ARCGIS vidē', 28.
  • Referāts 'Satiksmes intensitātes vizuālizācija ARCGIS vidē', 29.
  • Referāts 'Satiksmes intensitātes vizuālizācija ARCGIS vidē', 30.
  • Referāts 'Satiksmes intensitātes vizuālizācija ARCGIS vidē', 31.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    3
  Annotation    4
  Ievads    5
1.  Literatūras apskats    6
1.1.  Daugavpils pilsētas transporta mezgla attīstība vēsturiskajā kontekstā    6
1.2.  Mūsdienu transporta infrastruktūras tīkls    7
1.3.  Ceļu sastrēgumu pārvaldība    9
2.  Materiāli un metodes    11
2.1.  Kartes datu vizualizācija ArcGIS Pro vidē    11
2.2.  Ceļu sastrēgumu intensitātes noteikšanas metodoloģija    13
2.3.  Datu grafiskā attēlošana Excel vidē    14
3.  Pētījuma rezultātu interpretācija un rezultāti    15
3.1.  Procesu modelēšanas un vizualizācijas rezultāti    15
3.2.  Ceļu sastrēgumu faktoru analīze Excel vidē    16
  Secinājumi    19
  Literatūras saraksts    20
  Pielikumi    21
  Daugavpils pilsētas mikrorajoni un to robežas, *.docx formātā    21
  Kartogrāfijas materiāli:    22
  TEN–T ceļu infrastruktūra Daugavpils pilsētas teritorijā, *.aptx formātā.    22
  Daugavpils pilsētas iekšējais transporta tīkls ,*.aptx formātā.    23
  Satiksmes intensitātes „sastrēgumstundu” rastra modelis, *.aptx formātā    24
  Statistiskie dati no Centrālās statistikas pārvaldes *.docx formātā    25
  Ceļu sastrēgumu “sastrēgumstundās” fotogrāfijas, *.jpeg formātā    26
  Kontrolpunktu novērojuma lapa, *.docx formātā.    27
Darba fragmentsAizvērt


Temata aktualitāte ir saistīta ar ceļu sastrēgumu intensitātes pieaugumu par pēdējiem gadiem Daugavpils pilsētā, kas ir kļuvusi ne tikai par lokālu, bet arī par nacionāli nozīmīgu problēmu, jo Daugavpils pilsēta atrodas pierobežā, austrumu – rietumu krustpunktā. Daugavpils pilsētai ir tranzītpilsētas statuss un transporta kustības plūsmas apgrūtina gan Eiropas transporta tīkla (TEN–T) autoceļi un stratēģiskas nozīmes dzelzceļa līnijas, gan pilsētas sazarotais iekšējais transporta tīkls. Autoceļi bieži šķērso dzelzceļa līnijas, bet atsevišķu pilsētas rajonu savienojumi nav nodrošināti.
Tēmas izvēles pamatojums ir saistīts ar ceļu infrastruktūras stāvokļa neatbilstību mūsdienu transporta plūsmām.
Ceļu infrastruktūras problēma Daugavpilī ir bijusi aktuāla vienmēr. Mūsdienās, kad aug nevis iedzīvotāju, bet automašīnu skaits, pārvietošanās no viena rajona uz otru joprojām ir gana sarežģīta (Rube, 2017).
Automašīnu skaita straujais pieaugums rada ceļu infrastruktūras papildu noslogojumu, kā rezultātā izraisa ceļu sastrēgumus īpaši “sastrēgumstundās”.
Pētījuma problēma: izstrādāt metodoloģiju ceļu sastrēgumu intensitātes noteikšanai un pielietošanai telpiskajā analīzē, tas ir rastra modeļa izveidošanai ArcGIS Pro vidē.
Lai risinātu problēmu, tika izvirzīts zinātniski pētnieciskā darba mērķis: pielietot ArcGIS Pro programmatūru ceļu sastrēgumu intensitātes “sastrēgumstundu” vizualizācijai.
Pētījuma mērķa sasniegšanai tika izvirzīti vairāki uzdevumi:
1).Veikt zinātniskās literatūras analīzi par Daugavpils pilsētas transporta mezgla izvietojumu vēsturiskajā kontekstā un mūsdienu transporta infrastruktūras tīklu;
2).Veikt zinātniskās literatūras analīzi par ceļu sastrēgumu pārvaldību;
3).Organizēt zinātnisko ekspedīciju ceļu sastrēgumu intensitātes novērtēšanai 15 kontrolpunktiem;
4).Izstrādāt metodoloģiju ceļu sastrēgumu intensitātes noteikšanai pārējiem pilsētas ceļiem;
5).Pielietot ArcGIS Pro programmatūras rīkus kartes datu vizualizācijai;
6). Izveidot ArcGIS Pro vidē satiksmes intensitātes „sastrēgumstundu” rastra modeli;
7).Veikt statistisko datu grafisko attēlošanu Excel vidē;
8).Veikt pētījumu par ceļu infrastruktūras noslogojuma modelēšanas rezultātu interpretāciju un analīzi.…

Atlants