Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 29.07.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Sociālā gadījuma vadīšana', 1.
  • Konspekts 'Sociālā gadījuma vadīšana', 2.
  • Konspekts 'Sociālā gadījuma vadīšana', 3.
  • Konspekts 'Sociālā gadījuma vadīšana', 4.
  • Konspekts 'Sociālā gadījuma vadīšana', 5.
  • Konspekts 'Sociālā gadījuma vadīšana', 6.
  • Konspekts 'Sociālā gadījuma vadīšana', 7.
  • Konspekts 'Sociālā gadījuma vadīšana', 8.
Darba fragmentsAizvērt

4.Vienošanāš (kontrakta) slēgšana.
• Sekmē efektīvāku intervences mērķu sasniegšanu tā var būt mutiska vai rakstiska.
• Vienojas par tikšanās reizēm un laiku intervences laikā.
• Vienošanās ir slēgta uz uzticības pamata starp SD un klientu ievērojot ētiskos principus.

5. Intevence
• Dažādu aktivitāšu veikšana, kas sekmē un veicina izmaiņas klienta problēmā, kuru norises gaitā SD pilda dažādas lomas un pielieto dažādas sociālā darba metodes, piesaista citus profesionāļus un izmanto vēl neizmantotos klientam pieejamos resursus. Palīdz klientam nodibināt jaunus kontaktus kas veicina soc. funkcionēšanas uzlabošanos.
• Visas intervences laikā notiek novērošana un novērtēšana
• SD prasmes veiksmīgai intervencei:
Reālistiski domāt un plānot uzdevumus;
Izvērtēt alternatīvas;
Paredzēt un novērtēt lēmumu iespējamo ietekmi;
Noteikt prioritātes;
Apvienot dažādas lomas, darba metodes dažādu uzdevumu veikšanā;
Labas komunikācijas prasmes;
Izprast sistēmu funkcionēšanas teoriju un mijiedarbību ar citām sistēmām;
Motivēt klientu un citus efektīvi darboties.

6. Visaptverošā soc. gadījuma novērtēšana.
• SD veic visas intervences plašāku novērtēšanu, vai izvirzītais mērķis soc. problēmas risināšanā ir sasniegts (kopīgi ar klientu), novērtē klienta apmierinātību ar intervences gaitu un sasniegtajiem rezultātiem.
• Novērtēšanā ir iesaistīti arī citi profesionāļi, ja tie ir bijuši piesaistīti soc. problēmas risināšanas gaitā.

7. Nobeigums un tālākā darbība.
• Risinot soc. gadījuma izvirzīto problēmu intervences procesā nācās saskarties ar citām (izrietošajām) problēmām, kuras tiks risinātas tālākajā darbībā, tātad, tiek saglabāts „ atvērto durvju princips” un klients paturēts redzes lokā.

Atlants