Vērtējums:
Publicēts: 13.10.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Birgitas Ceidleres grāmata "Mākslinieki tuvplānā: Klods Monē"', 1.
  • Eseja 'Birgitas Ceidleres grāmata "Mākslinieki tuvplānā: Klods Monē"', 2.
Darba fragmentsAizvērt

Pēdējos dzīves gadus viņš vairāk nodzīvoja savā privātīpašumā – mājā ar dārzu. Dārzs tik tiešām bija liels un tur bija daudz ezeriņu, dārzs bija sadalīts divās daļās – ūdens dārzs un ziedu dārzs. Visu ūdensrožu zīmējumus viņš aizsāka tāpēc, ka pirms Pirmā Pasaules kara bija uzsācis darbu pie milzīgām ūdensrožu gleznām. Drīz vien mākslinieks aizraujas ar ūdens virsmu attēlošanu. Kopš 1899. gada jūlija Monē gleznoja japāņu tiltiņa skatus. Šī tiltiņa attēlojums liecina par ilggadējo aizraušanos ar japāņu dārzu kultūru. „Ūdensrožu dīķis” – šajā darba ainavā atšķirībā no pārējām divpadsmit šīs sērijas gleznām Monē tiltiņu iekomponējis gleznas augšējā daļā. Līdz ar to skatiens piesaistās ūdens virsmai, ar kuru mākslinieks drīz vien pilnībā aizrāvās. Pagaidām viņš vēl attēlo dīķa krastu bagātīgo augu valsti, it kā vēlētos attēlot to dabas daļu, ko vēlāk rādīs tikai kā atspulgu.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants