Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.09.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Cena un vieta', 1.
  • Konspekts 'Cena un vieta', 2.
  • Konspekts 'Cena un vieta', 3.
  • Konspekts 'Cena un vieta', 4.
  • Konspekts 'Cena un vieta', 5.
  • Konspekts 'Cena un vieta', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Mazumtirdzniecība – jebkura darbība, pārdodot preci vai pakalpojumus tieši galīgajam pircējam viņa personīgajām, nekomerciālajām vajadzībām. Mazumtirdzniecībai raksturīgi sekojoši produktu izplatīšanas kanāli: veikali; tirdzniecība ar katalogu palīdzību; preču pārdošana pa telefonu; interneta tirdzniecība; tiešā pārdošana; TV veikali; tirdzniecības automāti. Arī mazumtirdzniecībā liela nozīme ir mārketingam, kas lielā mērā nosaka preci, sortimentu, cenu, servisu, noieta veicināšanas pasākumus, merčendaizingu. Merčendaizings ir balstīts uz pieredzes mārketingu, kas sevī ietver sajūtu pieredzi. Tas ir pievilcīgs preču izvietojums. Tas ir dažādu aktivitāšu kopums, kas palielina noietu. Merčendaizinga veikšanā ietilpst tirdzniecības zāles plānošana, preču izvietošana tirdzniecības zālē, reklāmas noformējums tirdzniecības vietā, tirdzniecības vietas noformējums u.c.
Vairumtirdzniecība- izplatītāji, kas mazāk uzmanības pievērš veicināšanai un atrašanās vietai. Vairumtirdzniecība ir raksturīga ar to, ka nestrādā ar gala patērētājiem, bet nodrošina mazumtirgotājus ar nepieciešamā sortimenta precēm. Vairumtirdzniecības funkcijas ir: pārdošana un veicināšana; iepirkšana un sortimenta veidošana; uzglabāšana; transportēšana; finansēšana; risku uzņemšanās; tirgus informēšana; vadības un konsultāciju pakalpojumi.

Autora komentārsAtvērt
Atlants