Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.01.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Skots M.Katlips "Sabiedriskās attiecības". Ievads mūsdienu sabiedrisko attiecību', 1.
  • Konspekts 'Skots M.Katlips "Sabiedriskās attiecības". Ievads mūsdienu sabiedrisko attiecību', 2.
  • Konspekts 'Skots M.Katlips "Sabiedriskās attiecības". Ievads mūsdienu sabiedrisko attiecību', 3.
  • Konspekts 'Skots M.Katlips "Sabiedriskās attiecības". Ievads mūsdienu sabiedrisko attiecību', 4.
Darba fragmentsAizvērt

1. Sabiedrisko attiecību koncepcija un definēšana.
Laika gaitā sabiedrisko attiecību jēdziens ir mainījies, ļoti daudz reizes. No sākuma tas tika minēts kā pamudināt sabiedrību uz labu gribu un izpratni, bet pašreiz tas ir šāds Sabiedriskās attiecības ir vadīšanas funkcija – savstarpējo sakaru nodibināšanai un uzturēšanai starp organizāciju un sabiedrību, no kuras ir atkarīgas veiksmes un neveiksmes. Definīcijas mērķis – izprast apkārtējo pasauli, pierādīt kādu atsevišķu viedokli, saistībā ar koncepcijām.
2. Sabiedriskās attiecības un tirgvedība, divi dažādi jēdzieni.
Tirgvedības galvenā funkcija ir transakcija – divas puses apmainās ar vērtībām. Tās galvenais uzdevums ir izveidot un uzturēt organizācijas produktu vai pakalpojumu tirgu. SA un tirgvedība atšķiras ar vadīšanas funkcijām, tomēr komplementāriem mērķiem. Tirgvedība- vadības līnijas funkcija, SA – vadības štāba funkcija. Ignorējot vienu no šīm funkcijām, jūs riskējat ar to, ka arī otrā funkcija būs neefektīva.
3. Publicitāte.
Publicitāte ir kāda ārējā avota sniegta informācija, ko masu saziņas līdzekļi izmanto tāpēc, ka tā ir uzskatāma par jaunumu. Tā ir nekontrolējama ziņu publicēšana, jo par to nemaksā. SA attiecību sākumposmā publicitāte bija galvenā funkcija, tomēr SA ir daudz plašāks jēdziens par publicitāti.
4. Reklāma.

Autora komentārsAtvērt
Atlants