Mazumtirdzniecība ir jebkura darbība, pārdodot preci vai pakalpojumus tieši galīgajam pircējam viņa personīgām, nekomerciālām vajadzībām.
Mazumtirgotāji ir ļoti dažādi, un parādās aizvien jaunas formas. Svarīgākie mazumtirdzniecības veikalu veidi ir sekojošie: specializētais veikals, universālveikals, lielveikals, ikdienas preču veikals, zemāku cenu veikals un nocenoto preču veikals.
Tāpat kā produkti, arī mazumtirdzniecības veikalu veidi iziet attīstības un krituma posmus, kas var tikt aprakstīti kā mazumtirdzniecī¬bas dzīves cikls. Līdz ar to jauni veikalu veidi parādās pēc tam, kad parastie mazumtirdznie¬cības veikalu veidi paplašina sniegto pakalpojumu klāstu un paaug¬stina cenas, lai nosegtu izmaksas. Savukārt paaugstinātās izmaksas dod iespēju jaunām mazumtirdzniecības formām parādīties ar zemākam cenām un šaurāku pakalpojumu klāstu.