Vērtējums:
Publicēts: 28.01.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Trīs mācību principu raksturojums', 1.
  • Eseja 'Trīs mācību principu raksturojums', 2.
  • Eseja 'Trīs mācību principu raksturojums', 3.
  • Eseja 'Trīs mācību principu raksturojums', 4.
  • Eseja 'Trīs mācību principu raksturojums', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Humanitātes princips. Uzskatu centrā ir pats cilvēks, vērtības, indivīda dotības un spējas. A. Daugem humanitātes principa galvenais mērķis ir, lai augošais jaunais cilvēks reiz būtu vērīga, visādā ziņā attīstīta un izglītota personība. Humanitātes princips balstās uz mīlestību un cieņu pret citiem. Skolēniem ir jāmāca mīlēt, pieņemt, sadarboties un cienīt apkārtējos, un galvenais paraugs skolā ir skolotāja. Pedagoģijā par humānisma pamatprincipiem ir uzskatāmi:
vispārcilvēcisko vērtību prioritāte;
aktīva un pozitīva sadarbība ar citiem;
ētiska saskarsme ar citiem visās attiecību grupās;
pasaules kultūras mantojuma un garīgo vērtību integrēšana.
Mūsdienu straujajā ikdienas dzīvē pilnīgu humanitātes principu būtību realizēt ir grūti, nav tādas receptes, kas pateiktu priekšā vai humānās pedagoģijas principi Latvijā realizējas vai nē. Katram pedagogam jāredz bērna acīs dabiskumu, tiešumu, atklātumu, godīgumu. Skola ir tā vieta, kur bērniem ir jāiemācās kļūt patstāvīgiem, atbildīgiem pašiem par sevi, par saviem padarītajiem darbiem. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants