-
Daugavpils 12.vidusskolas izglītojamo neverbālās saskarsmes īpatnības
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 4 | |
Ievads | 5 | |
Teorētiskā daļa, Saskarsmes procesa īpatnības | 7 | |
Saskarsmes jēdziens, veidi, funkcijas un struktūra | 7 | |
Neverbālās saskarsmes jēdziens un izpausmes veidi | 11 | |
Neverbālās saskarsmes līdzekļi un paņēmieni | 13 | |
praktiskā daļa, Daugavpils 12.vidusskolas izglītojamo neverbālās saskarsmes īpatnības | 18 | |
Pētījuma procedūras un metožu raksturojums | 18 | |
Pētījuma rezultātu analīze | 20 | |
Novērojumu rezultāti | 20 | |
Aptaujas rezultāti | 23 | |
Secinājumi | 30 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN INFORMĀCIJAS AVOTI | 31 | |
Pielikumi | 33 |
Kā jau zināms, lai starp cilvēkiem notiktu interpersonāla komunikācija, viņu starpā ir jābūt jebkāda veida informācijas apmaiņai. Šo informācijas apmaiņu var veikt divos veidos jeb formās – verbālā un neverbālā. Verbālā komunikācija ir runa – tas, ko mēs pasakām ar vārdiem vai arī izdodot cita veida skaņas. Neverbālā komunikācija ir senāka par verbālo komunikāciju, un tieši tas bija galvenais saziņas veids pirmatnējo cilvēku starpā. Tā ir saglabājusies līdz mūsdienām, pilnveidojusies un vēl joprojām svarīga komunikācijas procesā. Neverbālā komunikācijā sazināšanās notiek bez vārdiem, izmantojot tikai mīmiku, acu skatienu, dažādas pozas, žestus u.tml. līdzekļus. Neverbālā komunikācija ir būtiska saskarsmē, jo tā spēj pateikt par runātāju vairāk nekā vārdi un zilbes. Cilvēkam piedzimstot, sākumā tas ar māti sazinās neverbāli un tikai vēlāk iemācās pirmos vārdus un zilbes.
Komunikācijā ar partneri 7 % informācijas tiek nodoti verbāli, 38 % informācijas tie…
Daugavpils 12.vidusskolas 11.a klases izglītojamo neverbālās saskarsmes īpatnības