Vērtējums:
Publicēts: 25.01.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 11 vienības
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Pedagoģiskās darbības koncepcija', 1.
  • Eseja 'Pedagoģiskās darbības koncepcija', 2.
  • Eseja 'Pedagoģiskās darbības koncepcija', 3.
  • Eseja 'Pedagoģiskās darbības koncepcija', 4.
  • Eseja 'Pedagoģiskās darbības koncepcija', 5.
  • Eseja 'Pedagoģiskās darbības koncepcija', 6.
Darba fragmentsAizvērt

1.Pedagogam jārealizē individuāla pieeja katram bērnam visā pedagoģiskajā procesā.
Individuāls – tāds, kas raksturīgs tikai atsevišķam indivīdam; īpatnējs, savdabīgs. Mācību procesā – atsevišķam skolēnam paredzēts, viņa īpašajām vajadzībām, spējām, interesēm atbilstošs. [5]
Pieeja – problēmas pamatnostādnes risinājuma ceļš, veids, no kā atkarīga metožu, paņēmienu izvēle un kas nosaka saikni, mijattieksmi starp objektiem (subjektiem) un izturēšanos veidu. Pareizas pieejas izvēle ietekmē rezultātu. [5]
Individuālais izglītības plāns ir bērna spējām pielāgota izglītības procesa organizēšana, ievērojot bērna pieredzi, prasmes, izziņas procesu īpatnības un izglītības standartā un mācību priekšmetu programmās izvirzītos mērķus un uzdevumus. [11]
Ar individuālu pieeju izglītībā tiek radīti labvēlīgi apstākļi katra bērna vispusīgai attīstībai, zināšanu un prasmju apguvei. [11]
“Katrs cilvēks ir individuāls, atšķirīgs, ar daudzveidīgām spējām un iespējām.” [8]
M.Montesori metodi balstījusi uz trīs principiem, viens no kuriem ir individualitātes ievērošana.
„Bērns kā sociāla būtne pats veido un rada sevi noteiktās darbībās, kuru vadmotīvs ir cieņas attīstīšana. Izvēloties darbības pēc savas brīvas gribas, bērns darbojas un iepazīst pats savas spējas, rod prieku par savu noderīgumu, tiecas pēc jaunām darbībām un veido personību iespēju robežās.” [2]…

Autora komentārsAtvērt
Atlants