Vērtējums:
Publicēts: 08.02.2018.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Mārketinga stratēģijas starptautiskā tirgū', 1.
  • Konspekts 'Mārketinga stratēģijas starptautiskā tirgū', 2.
  • Konspekts 'Mārketinga stratēģijas starptautiskā tirgū', 3.
  • Konspekts 'Mārketinga stratēģijas starptautiskā tirgū', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Licencēšanas priekšrocības ir tādas, ka pašam uzņēmumam nevajag lielu kapitālu lai nokļūtu ārzemju tirgū. Ar licencēšanas palīdzību, uzņēmums dod citam uzņēmumam savas zināšanas, lai šis uzņēmums varētu ražot šī uzņēmuma produktus. Būtiskākais trūkums ir tāds, ka uzņēmums kurš dod licenci neiegūst nekādu pieredzi starptautiskajā tirgū. Ja viņš vēlāk vēlēsies pats uzsākt biznesu ar savu uzņēmumu šajā valstī, būs nepieciešamas zināšanas, jo pieredze nebūs.
Franšīze ir ļoti izdevīga uzņēmuma, kas vēlas sākt savu biznesu, bet nezin ko un kā darīt. Franšīze nodrošina gatavu standartizētu konceptu un gatavus plānus pēc kuriem vadīt uzņēmumu. Šajā gadījumā riski ir ļoti mazi, jo šie plāni un koncepts jau ir pārbaudīts un franšīzes vārds ļoti bieži ir arī patērētājiem jau zināms. Franšīzes trūkumi varētu būt tādi, ka tajā ir pārāk daudz standartizācijas, kas var neatbilst kāda tirgus situācijai, tāpēc ir nepieciešama zināma elastība. Tāpat ir nepieciešama liela kontrole, lai pārbaudītu vai uzņēmums izpilda visus standartus, jo savādāk klients var saņemt neatbilstošu servisu.

Atlants