Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.11.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Eseja 'Auditorijas pētījuma analīze - 2007.gada septembris', 1.
  • Eseja 'Auditorijas pētījuma analīze - 2007.gada septembris', 2.
Darba fragmentsAizvērt

Lasot TNS Latvia jaunāko pētījumu par TV kanālu auditorijām šā gada septembrī, manu uzmanību visvairāk piesaistīja nevis TV skatīšanās laika daļas pa konkrētiem kanāliem, bet gan Programmu TOP 20, kur ņemti vērā visi kanāli. Tāpēc savā turpmākajā esejā mēģināšu izprast sabiedrības motīvus skatīties tieši šos raidījumus, nevis kādus citus. Protams, jāņem vērā fakts, ka mani secinājumi tiek izdarīti balstoties tikai uz pieņēmumiem, līdz ar to tie ir subjektīvi.
Pirmajā vietā šajā septembra pētījumā atrodas TV3 piedāvātais izklaides šovs Dziedi ar zvaigzni, kas ir turpinājums jau tik populārajam pagājušās sezonas šovam Dejo ar zvaigzni. Tāpēc varu teikt, ka šī raidījuma lielā popularitāte ir izskaidrojama ar auditorijas pieradumu svētdienas vakarā paralēli ikdienas darbiem (piemēram, trauku mazgāšanai, mājas tīrīšanai, laika pavadīšanai ar bērniem utt.) ar vienu aci vērot un klausīties šovu, kura neatņemama sastāvdaļa ir mūzika. Vēl ir jāatzīmē arī fakts, ka šis ir raidījumus, kuru interesē visas paaudzes TV skatītājus – bērnus, pusaudžus, pieaugušos un arī pensionārus. Šī ir tieši izklaides raidījumu vislielākā priekšrocība, lai iekļūtu skatītāko pārraižu vidū. Trešā lieta, kuru varu minēt par iemeslu šova Dziedi ar zvaigzni popularitātei, ir raidīšanas laiks – svētdienas vakars, kad ir ierasts bez steigas atpūsties un veltīt vakaru, lai kopā ar ģimenes locekļiem vai arī individuāli skatītos TV.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants