Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 18.04.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Izglītības un jaunatnes socioloģija', 1.
  • Konspekts 'Izglītības un jaunatnes socioloģija', 2.
  • Konspekts 'Izglītības un jaunatnes socioloģija', 3.
  • Konspekts 'Izglītības un jaunatnes socioloģija', 4.
  • Konspekts 'Izglītības un jaunatnes socioloģija', 5.
  • Konspekts 'Izglītības un jaunatnes socioloģija', 6.
  • Konspekts 'Izglītības un jaunatnes socioloģija', 7.
Darba fragmentsAizvērt

19.11.2009.
PJĒRS BORDJĒ
60jos-70jos gados attīstās vairums domātāju, Pjērs Bordjē tajā skaitā.
P. Bordjē saka, ka visa pamatā ir vara. Simboliskā vardarbība/agresija – Bordjē termins. Ir noteikti simboli, kas runā jau paši par sevi. Daudzi termini pēdējo 20 gadu laikā ir zaudējuši/mainījuši savu nozīmi, piemēram, demokrātija, ekonomiskā dominēšana, ekoloģiska rīcība u.c.

PA – pedagogic action (pedagoģiska rīcība). Bordjē saka, ka bērnu ģimenē var mācīt tikai tas, kurš gādā par iztikas resursiem.

PAu – pedagoģiska autoritāte. Piešķir, lai var veikt sakarīgu pedagoģisku darbību.

Vidusslānis leģitimē skolas, lai tās māca viņu bērnus. Tas nenozīmē, ka vecāki no skološanas atsakās vispār, ne! Skola māca bērnam simbolisko vardarbību, pēc tam notiek zināšanu pārbaude (eksāmeni).

HABITUS:
• Skolas ģenerēta spēja iekļauties skolēnam kādā vidē;
• Indivīda izglītības, kultūras un iedzimtās īpatnības apvienojums.

Tikai nedaudz kritiķi ir kritizējuši P. Bordjē.

Konstrukcionisms – teorētiska perspektīva, kas paredz, ka nozīmes veidojas tad, kad lietai piešķir nozīmi.

Autora komentārsAtvērt
Atlants