Vērtējums:
Publicēts: 03.12.2000.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Komercdarbības stratēģiju veidi', 1.
  • Referāts 'Komercdarbības stratēģiju veidi', 2.
  • Referāts 'Komercdarbības stratēģiju veidi', 3.
  • Referāts 'Komercdarbības stratēģiju veidi', 4.
  • Referāts 'Komercdarbības stratēģiju veidi', 5.
  • Referāts 'Komercdarbības stratēģiju veidi', 6.
  • Referāts 'Komercdarbības stratēģiju veidi', 7.
  • Referāts 'Komercdarbības stratēģiju veidi', 8.
  • Referāts 'Komercdarbības stratēģiju veidi', 9.
  • Referāts 'Komercdarbības stratēģiju veidi', 10.
  • Referāts 'Komercdarbības stratēģiju veidi', 11.
  • Referāts 'Komercdarbības stratēģiju veidi', 12.
  • Referāts 'Komercdarbības stratēģiju veidi', 13.
  • Referāts 'Komercdarbības stratēģiju veidi', 14.
  • Referāts 'Komercdarbības stratēģiju veidi', 15.
  • Referāts 'Komercdarbības stratēģiju veidi', 16.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    4
1.  Stratēģiju veidošanas pieejas    4
2.  Aizsardzības stratēģijas “vadošais tirgū” veidi    5
3.  Uzbrukuma stratēģijas “izaicinājums tirgū” veidi    8
4.  Sekošanas stratēģijas “sekošana aiz vadošā” veidi    12
5.  Specializācijas stratēģijas “niša tirgū” veidi    14
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS    16
Darba fragmentsAizvērt

1. STRATĒĢIJU VEIDOŠANAS PIEEJAS.

Pirmām kārtām jānoteic, ko uzņēmums vēlas panākt, pārdodot preci, pēc kādiem mērķiem tas tiecas. Atkarībā no konkrētajiem mērķiem atšķirsies arī pieeja stratēģiju veidošanai.
Īsi aplūkosim četrus dažādus stratēģiju mērķus: 1) nodrošināt izdzīvošanu tirgū, 2) maksimāli palielināt peļņu, 3) nodrošināt sev vienu no pirmajām vietām tirgū pārdevuma ziņā, 4) iegūt stabilas pozīcijas tirgū preces kvalitātes ziņā.
Nodrošināt izdzīvošanu par mērķi parasti izvirza tad, kad krasi mainās pieprasījums vai ir radusies stipra konkurence, vai ražošana sasniegusi tādu pakāpi, kad tirgū gandrīz ir preču pārpilnība. Lai saglabātu uzņēmuma dzīvotspēju, jānosaka zema preces (pakalpojuma) cena. Šādā gadījumā peļņa kā mērķis atvirzās otrā vietā.
Citos apstākļos uzņēmums var noteikt tādu cenu, lai peļņa palielinātos. Salīdzinot pieprasījumu un izmaksas ar alternatīvām cenām, var izvēlēties to cenu, kas dod iespēju gūt maksimālo peļņu, ieskaitot guvumu no investīcijām.
Ir uzņēmumi, kas vēlas ieņemt galveno vietu tirgū, pazeminot izmaksas un ilgstoši gūstot augstu peļņu. Stabilu stāvokli tirgū tās nodrošina ar iespējami zemām cenām. Šāda mērķa variants varētu būt tieksme gada laikā paaugstināt kopējā tirgus apgrozījuma daļu. Tādā gadījumā uzņēmums mēģina noteikt tādu cenu un izstrādāt tādu tirgvedības programmu, kas atbilstu šim mērķim.
Var izvirzīt arī mērķi ieņemt pirmo vietu preču kvalitātes ziņā. Šajā gadījumā parasti nosaka samērā augstas cenas, lai kompensētu lielos izdevumus zinātniskās pētniecības darbiem.

Autora komentārsAtvērt
Atlants