Vērtējums:
Publicēts: 29.06.2020.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 10 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Latvijas Valsts prezidenta funkcijas', 1.
  • Referāts 'Latvijas Valsts prezidenta funkcijas', 2.
  • Referāts 'Latvijas Valsts prezidenta funkcijas', 3.
  • Referāts 'Latvijas Valsts prezidenta funkcijas', 4.
  • Referāts 'Latvijas Valsts prezidenta funkcijas', 5.
  • Referāts 'Latvijas Valsts prezidenta funkcijas', 6.
  • Referāts 'Latvijas Valsts prezidenta funkcijas', 7.
  • Referāts 'Latvijas Valsts prezidenta funkcijas', 8.
  • Referāts 'Latvijas Valsts prezidenta funkcijas', 9.
  • Referāts 'Latvijas Valsts prezidenta funkcijas', 10.
  • Referāts 'Latvijas Valsts prezidenta funkcijas', 11.
  • Referāts 'Latvijas Valsts prezidenta funkcijas', 12.
  • Referāts 'Latvijas Valsts prezidenta funkcijas', 13.
Darba fragmentsAizvērt

KOPSAVILKUMS
Jautājumu par tautas vēlēta Valsts prezidenta ieviešanu var skatīt atsevišķi no Valsts prezidenta pilnvaru palielināšanas, jo tas nodod tautas rokās lielāku daļu varas, turpretī Valsts prezidenta pilnvaru palielināšana ir jāskata kopsakarā ar ievēlēšanas veida izmaiņām, jo, saņemot tiešu tautas deleģējumu, Valsts prezidents jutīsies atbildīgāks tautas priekšā, tādēļ viņam var uzticēt vairāk pilnvaru.
Latvija jau šobrīd ir nobriedusi tautas vēlēta Valsts prezidenta institūta ieviešanai, jo par šo jautājumu ir daudz diskutēts gan starpkaru periodā, gan pēc neatkarības atjaunošanas, turklāt tautas vairākums un praktiski visas valsts amatpersonas tam pauž savu atbalstu. Tādēļ tuvāko divu gadu laikā ir jāmaina Valsts prezidenta ievēlēšanas kārtība pirms 2014. gada Saeimas un 2015. gada Valsts prezidenta vēlēšanām.
Valsts prezidentam kā neitrālam un izlīdzinošam spēkam ir jāpiešķir tiesības izvirzīt Latvijas Bankas prezidenta, Valsts kontroliera un Tiesībsarga amata kandidātus apstiprināšanai Saeimā, jo, Saeimai izvirzot šo amatu kandidātus, izvirzīšana un ievēlēšana tiek lieki politizēta. Tādējādi profesionāli speciālisti, kas nevēlas sevi saistīt ar politiskajām partijām, drīzāk piekristu kandidēt kādam no šiem amatiem, līdz ar to konkrētās institūcijas varētu darboties vēl profesionālāk un efektīvāk. Taču izvirzīto kandidātu apstiprināšana amatā ir jāatstāj Saeimas ziņā, jo, dodot Valsts prezidentam vienpersoniskas tiesības iecelt amatā kādu no nosauktajām amatpersonām, pastāvētu personisku motīvu vadītas izvēles risks.

Autora komentārsAtvērt
Atlants