Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.11.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Patērētāju individuālās atšķirības kā uzvedību determinējošie faktori un to pētī', 1.
  • Konspekts 'Patērētāju individuālās atšķirības kā uzvedību determinējošie faktori un to pētī', 2.
  • Konspekts 'Patērētāju individuālās atšķirības kā uzvedību determinējošie faktori un to pētī', 3.
  • Konspekts 'Patērētāju individuālās atšķirības kā uzvedību determinējošie faktori un to pētī', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Sociālā klase
Sociālā klase var tikt definēta kā individuālista apdzīvošanas vieta. Ar sociālo klasi tāpat saprot arī stāvokli sabiedrībā, kādu vietu cilvēks ieņem tajā. To nosaka ienākuma līmenis, labklājības līmenis, izglītība utt. Indivīdi var tikt grupēti šādās klasifikācijās – klasificēts vadītājs, neklasificēts vadītājs, augstākais vadītājs un profesionālis utt.
Sociālā klase arī netieši norāda arī pozīciju varas hierarhijā.
No tirgotāju puses sociālā klase ir vairāk eksistences atspulgs, kura pamatā ir izglītības līmenis, profesionālās vajadzības un individuālo locekļu ekonomiskā vara.
Patērētāji vienmēr vēlas būt bagātāki, cienījāmāki, ietekmīgāki utt. un daudzi ražotāji izmanto šo patērētāju vājību savā labā. Bieži vien patērētāji iegādājas noteiktas preces tikai tāpēc, ka viņu slāņa piederīgajiem tā ir pieņemts. Daudzām precēm ir sava mērķauditorija un patērētāji to zin. Tāpēc iespējams šiki kostīmi tiek iegādāti tāpēc, lai izliktos zolīdāks, dārgu mašīnu – lai izliktos bagātāks utt.
Kultūra
Kultūra ir sociāli iegūtu vētrtību kopums, kuru sabiedrība pieņem kā veselu un nodod to pārējiem kultūras locekļiem ar valodas un simbolu palīdzību. Kultūras vērtībām ir liela ietekme uz tās locekļu pirkšanas un patērēšanas paradumiem. Tātad uzņēmējiem ir svarīgi noteikt patērētāju vērtību orientāciju un simbolus, kas atspoguļo to.

Autora komentārsAtvērt
Atlants