Vērtējums:
Publicēts: 03.07.2018.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2016. - 2020. g.
  • Referāts '2017.gada mikrouzņēmuma nodokļu izmaiņu ietekme uz mazajiem uzņēmumiem', 1.
  • Referāts '2017.gada mikrouzņēmuma nodokļu izmaiņu ietekme uz mazajiem uzņēmumiem', 2.
  • Referāts '2017.gada mikrouzņēmuma nodokļu izmaiņu ietekme uz mazajiem uzņēmumiem', 3.
  • Referāts '2017.gada mikrouzņēmuma nodokļu izmaiņu ietekme uz mazajiem uzņēmumiem', 4.
  • Referāts '2017.gada mikrouzņēmuma nodokļu izmaiņu ietekme uz mazajiem uzņēmumiem', 5.
  • Referāts '2017.gada mikrouzņēmuma nodokļu izmaiņu ietekme uz mazajiem uzņēmumiem', 6.
  • Referāts '2017.gada mikrouzņēmuma nodokļu izmaiņu ietekme uz mazajiem uzņēmumiem', 7.
  • Referāts '2017.gada mikrouzņēmuma nodokļu izmaiņu ietekme uz mazajiem uzņēmumiem', 8.
  • Referāts '2017.gada mikrouzņēmuma nodokļu izmaiņu ietekme uz mazajiem uzņēmumiem', 9.
  • Referāts '2017.gada mikrouzņēmuma nodokļu izmaiņu ietekme uz mazajiem uzņēmumiem', 10.
Darba fragmentsAizvērt

Dažādos pētījumos secināts, ka MUN labvēlīgi ietekmējis tautsaimniecību – mazo uzņēmumu skaits no 25,2 tūkstošiem 2013. gadā pieaudzis līdz teju 50 tūkstošiem 2016. gada rudenī. Mazie uzņēmumi ar darbu 2016. gadā nodrošināja vairāk nekā 94 tūkstošus cilvēku. Valsts budžeta ieņēmumi no mazo uzņēmumu darbības 2015. gadā sasniedza teju 59 miljonus, un 2016. gadā 63,5 miljonus EUR. (Atlāce – Bistere: 2017) Līdz ar to, atrisinot ar MUN saistītos negatīvos faktorus – iespējas optimizēt ar darbaspēku saistītos nodokļus un negatīvo ietekmi uz sociālā nodrošinājuma sistēmu, tas ir optimālākais nodokļu modelis mazo uzņēmumu atbalstam.

Secinājumi
1. Lai sekmīgi turpinātu uzņēmuma darbību ar MUN, tam ir nepieciešama maksimāla, pakalpojumu, darbinieku un apgrozījuma izmantošana pēc likumā norādītajām formām, lai mazinātu “Grozījumi Mikrouzņēmuma nodokļu likumā”, izmaiņu sekas.
2. Uzņēmumi ar mazu apgrozījumu nespēj pastāvēt, jo nodokļu likmes ir par augstu lai segtu visus izdevumus un iegūtu peļņu.
3. Līdz 2017. gada likuma izmaiņām MUN ir labvēlīgi ietekmējis Latvijas tautsaimniecību.
4. 22% no 100 respondentiem pārtrauks sava uzņēmuma darbību.
5. Valsts budžeta ieņēmumi no mazo uzņēmumu darbības 2015. gadā sasniedza teju 59 miljonus, un 2016. gadā 63,5 miljonus EUR.
6. “Grozījumi Mikrouzņēmuma nodokļa likumā” nepārtrauks “melnās ekonomikas” esamību, drīzāk to paplašinās.
7. VSAOI ir 3/4 no minimālās mēneša darba algas jeb 285 eiro (¾ no 380). Ja VSAOI likme ir 34.09%, tad minimālais VSAOI maksājums 2017. gadā ir 97.16 eiro (285 x 34.09%).

Autora komentārsAtvērt
Atlants