-
Lojalitātes programma
Apple un Samsung lojalitāte
21.gadsimts ir tehnoloģiju laikmets, kurā dažādām ierīcēm ir milzīga nozīme mūsu ikdienā, bez tām tā vairs nav iedomājama. Viena no ievērojamākajām cīņām šajā nozarē ir starp Apple un Samsung kompānijām, kuras cenšas iekarot pirmo vietu pārdotāko viedtālruņu jomā. Katru gadu iznāk jauni pētījumi par klientu izvēli noteiktajam zīmolam un par to, cik lojāli ir klienti pret noteikto uzņēmumu. Piemēram, 2017. gadā Business Insider un Statista veica pētījumu, kurā tika pierādīts, ka Apple uzņēmuma klienti ir lojālāki nekā Samsung klienti. Savukārt, 2018. gadā Digital Trends veica pētījumu un pierādīja, ka tieši Samsung klienti ir lojālāki. Šie pētījumi liecina par mainīgo tendenci un strauji augošajā informācijas tehnoloģiju laikā arī klientiem ir plaša izvēle savam pirkumam, tādēļ uzņēmumi cenšas veidot savus zīmolus un produktus maksimāli pievilcīgus patērētājiem. Esot klientu centrētā biznesa pasaulē, starp uzņēmumiem notiek nemitīga cīņa par katru klientu, veidojot dažādas lojalitātes programmas.
Operētājsistēmas Android un iOS ir nepārtrauktā cīņā un klienti paliek lojāli tieši vienai no tām, tomēr ir vērojama arī tendence, pārslēgties uz citu, ja tajā iespējamas darboties ar jaunām un jaudīgām aplikācijām. Tieši aplikācijas un to bezmaksas pieejamība bieži vien klientus padara lojālus Android, kura lielākais pārdevējs ir Samsung. Tas nozīmē, ka lojalitāte saistās uz zīmola tendence attīstīties tehnoloģiju jomā un nemitīgi pilnveidoties. Šeit gan priekšā izvirzās iOS operētājsistēma, jo tieši Apple ir tas, kas pirmais izlaiž uzlabojumus, kurus tālāk pielāgo pārējie viedtālruņu zīmoli. Apple nosaka tendenci.
…
Lojalitāte var veidoties kā pilnīgi brīvprātīga piesaiste apziņas līmenī uz uzticības pamata, kuru raksturo apzināta klientu uzvedība, mazinot iespēju aiziet pie kāda cita preces vai pakalpojuma piedāvātāja. Tās pamatā parasti ir klienta apmierinātība ar iepriekš patērētajiem produktiem (precēm vai pakalpojumiem). Piedāvātājs var arī apzināti veidot patērētāja lojalitāti, piedāvājot klientam izdevīgus nosacījumus. Savukārt klients izvēlas to produktu piedāvātāju, kura piedāvātie nosacījumi viņu apmierina. Lai novērstu patērētāju aiziešanu, piedāvātājs var veidot dažādas (materiālas, emocionālas, tiesiskas) barjeras. Rodoties lojalitātei, piegādātājs vai pakalpojuma sniedzējs uzticas tam, ka patērētājs vēlreiz un vēlreiz vēlēsies saņemt tieši viņa pakalpojumus, savukārt patērētājs tic, ka, ikreiz atgriežoties, produkts, kvalitāte un apkalpošana būs tieši tādā...