-
Objektorientētā programmēšanas valoda JAVA
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | JAVA vēsture | 3 |
3.1. | Konstantes | 4 |
3.1.1. | Veselās un reālās konstantes | 4 |
3.1.2. | Simbolu konstantes | 5 |
3.1.3. | Loģiskās konstantes | 5 |
3.2. | Operatori | 5 |
3.2.1. | Loģiskie operatori | 5 |
3.2.2. | Aritmētiskie operatori | 6 |
3.2.3. | Piešķiršanas operatori | 6 |
3.2.4. | If operators | 7 |
3.2.5. | Switch operators | 7 |
3.2.6. | For operators | 7 |
3.2.7. | While operators | 7 |
3.2.8. | Do ... while operators | 8 |
3.2.9. | Break operators | 8 |
3.3. | Masīvi | 9 |
3.3.1. | Viendimensiju masīvi | 9 |
3.3.2. | Daudzdimensiju masīvi | 10 |
3.3.3. | Masīvu kārtošanas algoritmi | 10 |
3.4. | Klases un objekti | 11 |
Izmantotā literatūra | 13 |
3.3.2. Daudzdimensiju masīvi
Daudzdimensiju masīva uzdevums ir tāds pats kā viendiemnsiju masīvam: ievietot vērtības dotajās pozīcijās un nolasīt vērtības, kas ir ierakstītas dotajā laukā.
3.3.3. Masīvu kārtošanas algoritmi
Bieži vien elementu meklēšana masīvā var aizņemt diezgan daudz laika un arī resursu, piemēram, ja sistēmas lietotāju sarakstā vajag atrast lietotāju pēc konkrēta uzvārda. Tad ērtāk ir pārskatīt jau sakārtotu masīvu, piemēram, alfabētiskā secībā. Lai sakārtotu masīvu tiek sniegta iespēja izmantot kārtošanas algoritmu jeb insertion sorting algoritmu. Lai labāk izprastu šo kārtošanas algoritmu, apskatīsim piemēru, kurā jāsakārto masīva skaitļi augošā secībā:
static void insertionSort(int[] A) {
/* masīva kārtošana pieaugošā secībā */
int itemsSorted;
/*indekss, kuru izmanto masīva caurstaigāšanai*/
for (itemsSorted = 1; itemsSorted
A[itemsSorted]
int temp = A[itemsSorted];
/*nevietā esošo masīva elementu ievieto mainīgajā temp*/ int loc = itemsSorted - 1;
/*ievieto saraksta beigās*/
while (loc >= 0 && A[loc] > temp) {
A[loc + 1] = A[loc]; /*pārvieto elementu pa vienu masīva vietu uz priekšu*/
loc = loc - 1;
}
A[loc + 1] = temp; /*ievieto temp pēdējā masīva elementa vietā*/
}
…
1. JAVA vēsture 3 2. Valodas JAVA kopīgais un atšķirīgais ar citām objektorientētām valodām 3 3. Valodas JAVA pamatkonstrukcijas 4 3.1. Konstantes 4 3.1.1. Veselās un reālās konstantes 4 3.1.2. Simbolu konstantes 5 3.1.3. Loģiskās konstantes 5 3.2. Operatori 5 3.2.1. Loģiskie operatori 5 3.2.2. Aritmētiskie operatori 6 3.2.3. Piešķiršanas operatori 6 3.2.4. If operators 7 3.2.5. Switch operators 7 3.2.6. For operators 7 3.2.7. While operators 7 3.2.8. Do ... while operators 8 3.2.9. Break operators 8 3.3. Masīvi 9 3.3.1. Viendimensiju masīvi 9 3.3.2. Daudzdimensiju masīvi 10 3.3.3. Masīvu kārtošanas algoritmi 3.4. Klases un objekti 11 Izmantotā literatūra 13