Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.11.2018.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 28 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2011. - 2015. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Kvalitātes vispārīgs raksturojums   
1.1.  Kvalitātes jēdziens   
1.2.  Kvalitātes standartu izveidošanās vēsture   
  Paškontroles sistēma jeb HACCP   
1.3.  Kvalitātes vadības sistēma un tās līmeņi   
1.4.  Kvalitātes vadības standartu ieviešana mazos un vidējos uzņēmumos   
2.  Uzņēmumu konkurētspējas raksturojums   
2.1.  Konkurences un konkurētspējas raksturojums   
2.2.  Latvijas konkurētspējas raksturojums   
3.  Kvalitātes nozīme uzņēmumu konkurētspējas nodrošināšanā   
3.1.  Pārtikas nozares konkurētspējas ietekmējošo faktoru analīze   
3.2.  ISO un HACCP standartu ietekme uz uzņēmuma konkurētspēju   
3.3.  Dzērienu ražotāju konkurētspējas salīdzinājums Baltijas valstīs, Polijā un Krievijā   
  Secinājumi un priekšlikumi   
  Attēlu rādītājs   
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi un priekšlikumi

Darba veikšanas rezultātā tika izdarīti sekojošie secinājumi:

1. Kvalitātes vadību sistēmas ieviešana palīdz samazināt ilgtermiņa izmaksas uzņēmumam, jo nav nepieciešams nekvalitatīvi saražoto preci mainīt pret citu vai veikt bojātās preces remontu, tādejādi samazinot izmaksas, kas nepieciešamas nekvalitatīvo vai mazāk kvalitatīvu preču defektu/ bojājumu novēršanai;
2. Kvalitātes vadības standarti ir vienlīdz svarīgi, kā uzņēmējam, tā arī patērētājam, kas ir gatavs preci iegādāties, jo uzņēmēja interesēs ir celt savas preces vērtību, taču patērētājam par adekvātu cenu iegādāties kvalitatīvu preci;
3. Lai ieviestu kvalitātes vadības standartus ir vajadzīgs ieguldīt naudas līdzekļus, tā kā, 99,5% uzņēmumu Latvijā ir mazo un vidējo uzņēmumu kategorijā, tad ir nepieciešamas naudas rezerves, kuras parasti šiem uzņēmumiem nav, taču ieviešot kvalitātes vadības sistēmas uzņēmumā, uzņēmums iegūst daudz vairāk kā iztērē, jo tiek palielināta uzņēmuma konkurētspēja un tā vērtība;
4. 69 % dzērienu, kas atrodami vietējā tirgū ir vietējo ražotāju, kas norāda, ka Latvijas dzērienu ražotāji ir sasnieguši augstu konkurētspējas līmeni un ir spējīgi konkurēt ar ārvalstu dzērienu ražotājiem, iegūstot lielāku tirgus daļu;
5. Kvalitātes ieviešana ļauj uzņēmumam samazināt nepilnību un kļūdu skaitu gan dokumentācijā, gan norišu organizēšanā, kas nozīmē, ka norises uzņēmumā tiek standartizētas un modernizētas, tiek iegādāta jauna tehnika, kvalificēti darbinieki, sakārtota un standartizēta dokumentācija, viss uzņēmums spēj funkcionēt raitāk un daudz efektīvāk;
6. 68 % patērētāju atzīst produkcijas kvalitāti, kā vienu no svarīgākajiem faktoriem produktu izvēlē, kas norāda uz to, ka pārtikas ražotājiem būtu jāpievērš arvien lielāka uzmanība savas produkcijas kvalitātes uzlabošanai.

Autora komentārsAtvērt
Atlants