Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.01.2017.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 17 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
2011. - 2015. g.
  • Referāts 'Apdrošināšanas ombuds', 1.
  • Referāts 'Apdrošināšanas ombuds', 2.
  • Referāts 'Apdrošināšanas ombuds', 3.
  • Referāts 'Apdrošināšanas ombuds', 4.
  • Referāts 'Apdrošināšanas ombuds', 5.
  • Referāts 'Apdrošināšanas ombuds', 6.
  • Referāts 'Apdrošināšanas ombuds', 7.
  • Referāts 'Apdrošināšanas ombuds', 8.
  • Referāts 'Apdrošināšanas ombuds', 9.
  • Referāts 'Apdrošināšanas ombuds', 10.
  • Referāts 'Apdrošināšanas ombuds', 11.
  • Referāts 'Apdrošināšanas ombuds', 12.
  • Referāts 'Apdrošināšanas ombuds', 13.
  • Referāts 'Apdrošināšanas ombuds', 14.
  • Referāts 'Apdrošināšanas ombuds', 15.
  • Referāts 'Apdrošināšanas ombuds', 16.
  • Referāts 'Apdrošināšanas ombuds', 17.
  • Referāts 'Apdrošināšanas ombuds', 18.
  • Referāts 'Apdrošināšanas ombuds', 19.
  • Referāts 'Apdrošināšanas ombuds', 20.
  • Referāts 'Apdrošināšanas ombuds', 21.
  • Referāts 'Apdrošināšanas ombuds', 22.
  • Referāts 'Apdrošināšanas ombuds', 23.
  • Referāts 'Apdrošināšanas ombuds', 24.
  • Referāts 'Apdrošināšanas ombuds', 25.
  • Referāts 'Apdrošināšanas ombuds', 26.
  • Referāts 'Apdrošināšanas ombuds', 27.
  • Referāts 'Apdrošināšanas ombuds', 28.
  • Referāts 'Apdrošināšanas ombuds', 29.
  • Referāts 'Apdrošināšanas ombuds', 30.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.  OMBUDA FUNKCIJU UN UZDEVUMU ATTĪSTĪBA    5
1.1.  Ombuda institūta rašanās un attīstība pasaulē    5
1.2.  Ombuda institūta rašanās un attīstība Latvijā    7
2.  TIESĪBSARGA DARBĪBA    11
3.  ZVIEDRIJAS OMBUDSMENS    15
4.  LATVIJAS APDROŠINĀTĀJU ASOCIĀCIJAS DARBĪBAS ANALĪZE    17
4.1.  Zviedrijas apdrošināšanas tiesībsargājošās iestādes    21
  KOPSAVILKUMS    23
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN JURIDISKO AKTU SARAKSTS    25
  PIELIKUMS    27
Darba fragmentsAizvērt

KOPSAVILKUMS
Apkopojot iepriekš minēto var secināt, ka ombudsmens ir savā rīcībā neatkarīga amatpersona, kuras būtiskākā funkcija ir palīdzības sniegšana un tiesību aizsargāšana ikvienam cilvēkam. Ombuds ir cilvēktiesību aizsardzības mehānisms, kuras mērķis ir, lai tiktu ievērotas cilvēktiesības un valsts pārvalde un pašvaldības ievērotu labas pārvaldības principu.
Ombuda attīstības vēsture un prakse parāda, ka katra valsts dibinot šo institūtu ir ņēmusi vērā nacionālās tradīcijas un kultūru, kā arī centusies pielīdzināt to jau esošajai tiesību sistēmai, tiesiskajām tradīcijām un savām iespējām, kas ir ar mērķi uzlabot katra indivīda iespēju aizsargāt savas tiesības.
Pozitīvi ir vērtējams tas, ka ombuds arvien aktīvāk iesaistās dažādos līmeņos valsts institūcijas darbos, kā arī sabiedrībai aktuālajos jautājumos. Kā piemēru var minēt, ka lielāka uzmanība tiek pievērsta bērnu ombudam. Kā arī, iespējams, šobrīd ne tik liela uzmanība tiek pievērsta apdrošināšanas tiesībsargājošā institūta attīstībai, tomēr jāmin, ka arvien būtiskāku vietu mūsdienu sabiedrībā ieņem apdrošināšanas sektors, un šādas iestādes izveide ir uzskatāma par vēlamu un nepieciešamu. Latvijā šāda institūcija nodibināta salīdzinoši nesen, kas arī izskaidro to, ka šai iestādei ir minimāla pieredze, un jāatzīst, ka tā vel nav attīstījusies citu valstu līmenī. Latvijas Apdrošinātāju asociācijas ombuds tika izveidots 2004. gadā. Tās galvenais uzdevums ir risināt pretenzijas, prasības, kas izriet no tiesiskajām attiecībām starp apdrošinātāju un apdrošināšanas ņēmēju, pirms šis strīds ir nokļuvis tiesā.
Autore uzskata, ka viena no lielākajām problēmām Latvijas Apdrošinātāju asociācijas ombuda kontekstā ir šī biroja nepietiekamā publicitāte, kā arī finansiālais aspekts…

Autora komentārsAtvērt
Atlants