Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.05.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 23 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Zīmola priekšrocības un trūkumi', 1.
  • Referāts 'Zīmola priekšrocības un trūkumi', 2.
  • Referāts 'Zīmola priekšrocības un trūkumi', 3.
  • Referāts 'Zīmola priekšrocības un trūkumi', 4.
  • Referāts 'Zīmola priekšrocības un trūkumi', 5.
  • Referāts 'Zīmola priekšrocības un trūkumi', 6.
  • Referāts 'Zīmola priekšrocības un trūkumi', 7.
  • Referāts 'Zīmola priekšrocības un trūkumi', 8.
  • Referāts 'Zīmola priekšrocības un trūkumi', 9.
  • Referāts 'Zīmola priekšrocības un trūkumi', 10.
  • Referāts 'Zīmola priekšrocības un trūkumi', 11.
  • Referāts 'Zīmola priekšrocības un trūkumi', 12.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Zīmola jēdziens un vispārīgs raksturojums    3
  Zīmola priekšrocības    4
  Zīmola trūkumi    8
  Aptauja par zīmolu un tās analīze    10
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    12
Darba fragmentsAizvērt

Zīmes eksistē neatkarīgi no mūsu gribas, un savus priekšstatus par pasauli cilvēki vienmēr veidojuši, meklējot zīmes. Zīmes ir gan dzelzceļa stacijās, gan uz ielām, gan lielveikalu plauktos.
Tirguszīme [brends = zīmols = preču zīme = tirdzniecības marka (Zīmols – Nesen tika pieņemts, ka angļu vārds brands Latviešu valodā būs zīmols)] cilvēkam ļauj orientēties plašajā piedāvājumu klāstā. Zīmols ļauj justies drošāk un atvieglo izvēli. Tas ietver konkrētas asociācijas un rada emocionālu sasaisti. Zīmols ir vienīgais veids, kā cilvēks var identificēt kādu firmu, produktu vai pakalpojumu.
Zīmols (produkta marka) – produkta vārda (nosaukuma), zīmes (simbola) un tiesību aizsardzības kopa, kas apliecina produkta piederību uzņēmuma (pārdevēja) produktiem un atšķir to no konkurentu produktiem.
Produkta vārds ir produkta īpašais nosaukums (izteikts ar vārdu, arī saīsinājumu vai skaitli), kuram ir īpašvārda funkcijas.
Produkta zīme ir produkta markas daļa, kas izteikta ar grafisku simbolu (zīmējumu, shematisku attēlu).
Tiesību aizsardzība ir produkta markas sastāvdaļa, kas pārdevējam dod īpašas tiesības izmantot produkta vārdu (zīmi).
Zīmolu „personības” atkarībā no to funkcijām tiek iedalītas šādi:
Klasiskais FMCG (fast moving consumer goods) – plaša patēriņa zīmols, mārketinga komunikāciju stratēģija parasti pamatojas uz augstu reklāmas intensitāti, ko nodrošina iespaidīgs reklāmas budžets;...

Autora komentārsAtvērt
Atlants