Vērtējums:
Publicēts: 06.05.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Dižrenesanse Itālijā. Rafaēls Santi', 1.
  • Referāts 'Dižrenesanse Itālijā. Rafaēls Santi', 2.
  • Referāts 'Dižrenesanse Itālijā. Rafaēls Santi', 3.
  • Referāts 'Dižrenesanse Itālijā. Rafaēls Santi', 4.
  • Referāts 'Dižrenesanse Itālijā. Rafaēls Santi', 5.
  • Referāts 'Dižrenesanse Itālijā. Rafaēls Santi', 6.
  • Referāts 'Dižrenesanse Itālijā. Rafaēls Santi', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Svētās Barbaras žests attēlo sirsnību un savaldību, bet svētais Madonnai norāda ceļu uz pasauli. Sikstam ir seši pirksti.
• Šajā laikā daudz tika gleznoti arī portreti. Kā nozīmīgākos varētu minēt darbus: "Pāvesta Jūlija II portrets" (1511), "Pāvesta Leo X portrets ar diviem kardināliem"(1518.-1519), "Grāfa Baldasares Kastiljones portets" (1514.-1515.), tie atklāj cilvēka rakstura vissmalkākās nianses. No sieviešu portretiem izceļas "Donna Velata". (1516) Šajā portretā Rafaels domājams atveidoja savu mīļoto meiteni, kuru viņš iesauca par Fornarinu. Viņa varētu būt par modeli arī vairākām citām Rafaēla gleznām. Portreti sniedz spēcīgu modeļa raksturojumu, atklājot tā tipiskākās rakstura īpašības, tai pat laikā tie apveltīti graciozu dabiskumu un vitalitāti.
• Bez glezniecības Rafaēls atstāja savu ieguldījumu arī itāļu arhitektūrā. Pēc viņa projekta veidota „Sant Elidžo degli Orefici” baznīca Romā. Viņa veidots interjers un mozaīkas atrodas arī Santa Marija del Popolo baznīcā Romā.

Autora komentārsAtvērt
Atlants