-
Preču un pakalpojumu starptautiskā pielāgošana. Finansēšanas un maksājumu metodes
Daudzi eksportētāji saprot, ka tiem ir jāsasniedz starptautiski kvalitātes standarti, lai varētu sacensties ar uzņēmumiem ārvalstīs un iegūt līgumus no starptautiskām korporācijām. Ārvalstu pircēji, īpaši Eiropā, pieprasa atbilstību ISO 9000 kvalitātes standartiem.
Liels skaits pētījumu dažādās pasaules daļās pārliecinoši rāda, ka klientu apmierinātība ar kopējo produktu ir svarīgs faktors, kas ietekmē uzņēmējdarbības ilgtermiņa panākumus. Klientu apmierinātība ir saistīta ar to produkta kvalitātes uztveri, tāpēc kvalitātes vadība ir svarīgākais process starptautiskā produkta vadībā. Klientiem var šķist produkta kvalitāte kā pievilcīga, pamatojoties uz:
• augstāku materiālo produktu iezīmi, piemēram, ilgāko akumulatora darbības laiku no visiem portatīvajiem telefoniem tirgū;
• saskarsmes pieredzes unikalitāti ar piegādātāju, piemēram, sajūtas, ka pret klientu izturas kā pret ģimenes locekli mazā brīvdienu viesnīcā Itālijas salā Sardīnijā;
• tīri simboliskas produkta iezīmes, piemēram, spēja izteikt noteiktu personas identitāti, valkājot „Ferragamo” kurpes.
Tirgotājiem ir 2 veidi kā ietekmēt savu klientu kvalitātes uztveri:
• kvalitātes nodrošināšana, t. i., tirgotāji nodrošina konkrētu materiālu un nemateriālu īpašību izpildi, kas ir svarīga pircējiem;
• kvalitātes signalizēšana, t. i., tirgotāji var mēģināt veidot savu potenciālo klientu produktu saistībā ar to vēlmēm, izmantojot tirgus komunikāciju.
…
Produktu pielāgošanas nepieciešamība starptautiskajā tirgū? Adaptācija ir process, kurā uzņēmums pielāgo un uzlabo produktu, lai to padarītu saistošāku mērķa tirgū. Pielāgošanas vajadzības rūpniecības sektorā var pastāvēt pat, ja tās nav acīmredzamas. Piemēram, jaudas rādītāji ir redzami no dažādām perspektīvām dažādās valstīs. Tas attiecināms uz dažādām tehniskām iekārtām, kurām vienā valstī atļautā jauda var atšķirties no citā valstī atļautās. Patēriņa preces parasti pieprasa preču pielāgošanu, augstāka kultūras pamata dēļ. Ieviests patēriņa preču izmaiņu lielums ir atkarīgs ne tikai no kulturālām atšķirībām, bet arī no ekonomiskajiem apstākļiem mērķa tirgū. Zemi ienākumi var radīt spiedienu, lai vienkāršotu produktu, tādējādi padarot to pieejamāku tirgū. Produkta pielāgošana var būt nepieciešama gadījumos, ja uzņēmums ar konkrētu produktu cenšas iekarot mērķa tirgu, taču panākumi ir neveiksmīgi, jo konkurējoši produkti to uzveic, jo tie ir atbilstošāki konkrētā tirgus pircēju nepieciešamības tendencēm. Piemēram, ja uzņēmums tieši Japānā pārdotu lielu izmēru bikses, tas zaudētu vairāk, nekā tas, kurš pārdotu bikses pielāgotākas japāņu ļaudīm, kas pārsvarā ir nelielas miesasbūves. Tātad, lai izkonkurētu konkurentu produktus, var pielāgot produktu, padarot to pievilcīgāku, atbilstošāku attiecīgajai mērķauditorijai. Ja uzņēmums pārdod produktu, kas neatbilst attiecīgajā tirgū mērķauditorijas vajadzībām un vēlmēm, tas var zaudēt lielus ienākumus, kā arī saskarties ar produktu saražotu pārpalikumu, jo izvēlētājā mērķauditorijā patērētājiem attiecīgais produkts nešķiet ne aktuāls, kā arī ne tik labi izmantojams, kā citi tirgū pieejamie līdzīgie produkti.