Vērtējums:
Publicēts: 25.03.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 18 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Sports cilvēku dzīvē', 1.
  • Referāts 'Sports cilvēku dzīvē', 2.
  • Referāts 'Sports cilvēku dzīvē', 3.
  • Referāts 'Sports cilvēku dzīvē', 4.
  • Referāts 'Sports cilvēku dzīvē', 5.
  • Referāts 'Sports cilvēku dzīvē', 6.
  • Referāts 'Sports cilvēku dzīvē', 7.
  • Referāts 'Sports cilvēku dzīvē', 8.
  • Referāts 'Sports cilvēku dzīvē', 9.
  • Referāts 'Sports cilvēku dzīvē', 10.
  • Referāts 'Sports cilvēku dzīvē', 11.
  • Referāts 'Sports cilvēku dzīvē', 12.
  • Referāts 'Sports cilvēku dzīvē', 13.
  • Referāts 'Sports cilvēku dzīvē', 14.
  • Referāts 'Sports cilvēku dzīvē', 15.
  • Referāts 'Sports cilvēku dzīvē', 16.
  • Referāts 'Sports cilvēku dzīvē', 17.
  • Referāts 'Sports cilvēku dzīvē', 18.
  • Referāts 'Sports cilvēku dzīvē', 19.
  • Referāts 'Sports cilvēku dzīvē', 20.
  • Referāts 'Sports cilvēku dzīvē', 21.
  • Referāts 'Sports cilvēku dzīvē', 22.
  • Referāts 'Sports cilvēku dzīvē', 23.
  • Referāts 'Sports cilvēku dzīvē', 24.
  • Referāts 'Sports cilvēku dzīvē', 25.
  • Referāts 'Sports cilvēku dzīvē', 26.
  • Referāts 'Sports cilvēku dzīvē', 27.
  • Referāts 'Sports cilvēku dzīvē', 28.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Teorētiskais pamatojums    4
1.1.  Sports kā jēdziens    4
1.2.  Sporta funkcijas    6
1.3.  Sociālā, izglītības un kultūras funkcija    7
2.  Zinātniski pētnieciskā daļa    9
2.1  Fiziskās sagatavotības izvērtējums skolēniem    9
2.2.  Rīgas Teikas vidusskolas sportošanas paradumi    10
2.3.  Latvijas iedzīvotāju sportošanas paradumi    17
  Secinājumi un priekšlikumi    21
  Izmantotās literatūras un informācijas avotu saraksts    23
  Anotācija    25
  Pielikumi    27
Darba fragmentsAizvērt

Ievads

Darba tēma: Sports ir viena no vissenākajām parādībām, kuras pirmsākumi ir meklējami vairākus gadsimtus pirms mūsu ēras. Laika gaitā ir mainījusies izpratne par sporta nozīmi gan attiecībā uz indivīdu, gan sabiedrību kopumā. Mūsdienās sports ir ne tikai atradis savu vietu cilvēku dzīvē, bet, arvien vairāk attīstoties, sāk ietekmēt arī citus sabiedrībā esošus procesus.
Darba mērķis: Ir uzzināt vai šobrīd Latvijā pietiekami daudz cilvēku nodarbojas ar fiziskām/sportiskām aktivitātēm, vai arī šis cilvēku skaits ir mazāks kā tam vajadzētu būt.
Darba uzdevumi: Lai sasniegtu zinātniski pētnieciskajā darbā izvirzīto mērķi, ir noteikti darba uzdevumi un izstrādāta darba struktūra, kas atklāj visus apskatāmās tēmas būtiskos aspektus, kā rezultātā ir:
- jāveic informācijas savākšana;
- jāapstrādā un jāizanalizē iegūtā informācija;
- jāveic pētnieciskais darbs.
Hipotēze: Mūsdienu sabiedrībā palielinās to cilvēku skaits, kuri nepietiekoši nodarbojas ar fiziskām/sportiskām aktivitātēm.
Darbā izmantotās metodes: Vispārīga sporta vēstures, jēdziena un funkciju raksturošana, skolēnu anketēšana, iegūto datu apkopošana tabulās un to analīze.
Darba struktūra: Zinātniski pētnieciskais darbs sastāv no ievada un divām daļām: teorētiskās daļas un zinātniski pētnieciskās daļas, secinājumiem, izmantoto informācijas avotu saraksta un pielikuma. Darbā ir attēli un tabulas.
Teorētiskās daļas darba uzdevums ir parādīt sporta nozīmi starp sabiedrībā esošajiem procesiem un veikt sporta jēdziena analīzi.
Lai sasniegtu darba mērķi un izpildītu izvirzītos uzdevumus zinātniski pētnieciskajā daļā tiks lietotas šādas metodes – analīze un salīdzināšana.
Darba izvirzītā mērķa sasniegšanai un pamatotu secinājumu izdarīšanai, darbā tiks izmantoti un analizēti dažādi literatūras un informācijas avoti: grāmatas par sporta kā fiziskas aktivitātes būtību, sporta vēsturi un attīstību, pētījumi par sporta nozīmi, publikācijas periodiskajos izdevumos, statistikas materiāli, Latvijā un ārvalstīs veiktie socioloģiskie pētījumi, interneta resursi un citi informācijas avoti.


1. Teorētiskais pamatojums

1.1. Sports kā jēdziens
Vārds „sports” latviešu valodā skaidrots kā dažāda veida fizisku vingrinājumu veikšana, kas vērstas uz veselības nostiprināšanu un vispusīgu fizisko attīstību. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants