Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 15.11.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Bērna rotaļu vērojums', 1.
  • Eseja 'Bērna rotaļu vērojums', 2.
  • Eseja 'Bērna rotaļu vērojums', 3.
  • Eseja 'Bērna rotaļu vērojums', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Hugo aicina Telmu paskatīties grāmatu. Telma izvēlas grāmatu ar cipariņiem. Hugo skaita katru ciparu, beigās viņš visus ciparus sauc angliski. Hugo liek to pašu darīt arī Telmai, bet redzot ka Telma to neprot, sāk viņu mācīt, bet tas diez ko labi nesokas. Telmai šī rotaļa nepatīk un viņa aiziet.
Tad Hugo pievienojas Ralfam, kurš rāpo pa paklāju ar mašīnām rokā. Abi sāk spēlēt sacīkstes. Drīz vien tas pārvēršas par skraidīšanu pa grupiņu. Lai to novērstu, audzinātāja uzliek mūziku. Hugo sāk rādīt, kā viņš prot dejot. Sāk dziedāt līdzi sev zināmajām dziesmiņām. Kad mūzika beidzas, Hugo sasauc paris bērnus aplītī un sāk rādīt iepriekšējā dienā dziedāšanas stundā iemācītās dejiņas. Drīz pēc tam arī Hugo dodas mājup.
Vērojot Hugo rotaļājoties, secināju, ka viņš iesaistās celtniecības rotaļās, sižeta rotaļās, spēlēja attīstošas spēles (puzles likšana), kā arī bija kustību rotaļas un rotaļas ar dziedāšanu. Bērns šādi rotaļājoties parāda, kā viņš redz notiekošo, parāda savu skatījumu uz dažādam lietām. Šādas rotaļas viņam palīdz attīstīt un veicināt iztēli, domāšanu, atjautību. Darbojoties ar citiem bērniem, viņš mācās saskarsmes prasmes, dalīties ar citiem.

Autora komentārsAtvērt
Atlants