Vērtējums:
Publicēts: 25.02.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 13 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Iekļaujošā izglītība', 1.
  • Konspekts 'Iekļaujošā izglītība', 2.
  • Konspekts 'Iekļaujošā izglītība', 3.
  • Konspekts 'Iekļaujošā izglītība', 4.
  • Konspekts 'Iekļaujošā izglītība', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Aplūkojot vairākus rakstus un dokumentus, var secināt, ka iekļaujošās izglītības pozitīvās puses varētu rakstorot, kā:
• visi skolēni un skolotāji tiek uztverti kā līdztiesīgi;
• tiek palielināta skolēnu līdzdalība skolas kultūras, mācību un sabiedriskajā dzīvē un samazināta viņu izstumtība no tās;
• skolas kultūra, politika un darbība tiek pārveidota tā, lai tās atbilstu skolas apkaimes skolēnu dažādībai;
• tiek samazināti šķēršļi mācīšanās procesam un līdzdalībai visiem skolēniem, ne tikai skolēniem ar traucējumiem vai tiem, kuri ietilpst kategorijā “skolēns ar speciālām vajadzībām”;
• skolēnu atšķirības tiek uztvertas kā mācīšanos atbalstošs resurss, nevis kā apgrūtinošas problēmas;
• skola vispirms mēģina likvidēt šķēršļus pieejamībai un līdzdalībai, ar ko saskaras atsevišķi skolēni, lai no tā mācītos, un būtu iespējams ieviest pārmaiņas, no kurām labumu gūtu plašāks skolēnu loks;
• tiek uzsvērta skolu nozīme sabiedrības vienotības attīstīšanā un tās vērtību veidošanā, kā arī sasniegumu uzlabošanā;
• tiek veicinātas abpusēji ieinteresētas attiecības starp skolām un vietējo sabiedrību (Iekļaujošas izglītības indekss, 2002)
• iekļaujošās skolas var pieņemt ikvienu bērnu, neatkarīgi no viņa fiziskajām,intelektuālajā, emocionālajām, sociālajām un lingvistiskajām atšķirībām;
• cīņa pret diskriminējošu attieksmi, lai radītu labvēlīgus kolektīvus, veidotu integratīvu sabiedrību-IZGLĪTĪBA VISIEM.

Autora komentārsAtvērt
Atlants